Klacht: verkeerd bezorgen brieven van de bank met gevolgen voor de client.

Theo Ploegmakers op 18 mei 2024 over ABN AMRO in de categorie Banken

Reeds langere tijd heb ik bij de ABN Amro bank een debiteuren rekening waarvoor ik samen met de bank een aflossing schema heb. De bank bericht mij wanneer ik weer rente en aflossing moet betalen. na meer als twee jaar is dat goed gegaan en heb ik alle betalingen gedaan. Echter sinds enige maanden heeft de bank de berichten naar mijn oude adres gestuurd waar ik reeds meer als 4 jaar weg ben.
Om dat ik hierop niet heb kunnen reageren wordt er nu een incasso bureau bijgehaald. Bellen met ANBAMRO bank helpt niet omdat de medewerker aangeeft niets te kunnen doen en mij niet liet uitpraten.

De fout ligt duidelijk bij de bank maar men is schijnbaar niet van plan om zelfs maar te luisteren.

Ik wens dat de bank met mij contact opneemt en aanvaard dat de fout bij de bank ligt.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

3 weken geleden - Geachte heer Ploegmakers. Hartelijk dank voor het plaatsen van uw klacht op dit forum. Uit uw klachtomschrijving begrijp ik dat u een schuld heeft waar een betalingsregeling voor is getroffen tussen u en de bank. U kreeg tot enige tijd geleden hiervan (maandelijks) een schriftelijk bericht vanuit de bank met een betaalverzoek. Door onbekende oorzaak zijn deze brieven op enig moment naar uw oude adres gezonden. U geeft hierbij aan dat dit de schuld van de bank is. Inhoudelijk durf ik niet te stellen waardoor er een wijziging in de postverzending heeft plaatsgevonden, echter kan het niet aankomen van een brief niet leiden tot het vervallen van de verplichting om aan uw betalingsverplichting te voldoen. Daarnaast lijkt mij, wanneer u normaliter maandelijks een bericht krijgt met het verzoek om de betalingsverplichting te voldoen en dit komt plotseling niet meer hoewel de schuld nog niet is afgelost, dat er ook een verantwoordelijkheid bij u ligt om contact te zoeken met de bank hierover. Dan was de achterstand niet opgelopen en was het dossier niet overgedragen aan een incassobureau. Voorafgaand aan dit bericht heb ik contact gezocht met de afdeling Debiteurenbeheer (tel 020 – 34 33 800). Zij geven mij aan dat u op dit moment met het incassobureau in gesprek moet over het voldoen van de achterstallige betaling(en). Wanneer dit is gedaan, dan zal het dossier weer overgedragen worden aan Debiteurenbeheer, waarna we het probleem van de adressering van de brieven kunnen aanpakken voor u. Mijn advies is dan ook om met het incassobureau dat u heeft benaderd over de schuld in gesprek te gaan zodat er naar een oplossing toegewerkt kan worden. Mocht u aanvullende vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik uiteraard graag weer van u. Met vriendelijke groet, Floris ABN AMRO Webcare

ABN AMRO

Heeft op 07 juni 2024 om 11:05 geantwoord

Geachte heer Ploegmakers.

Het is inmiddels 2 weken geleden sinds het laatste bericht hier op het forum, en bijna 3 weken geleden sinds het plaatsen van uw klacht. Ik ga er dan ook van uit dat er inmiddels contact is geweest met het incassobureau en de zaak is opgelost.

Mocht u toch nog met vragen zitten neem dan contact op met de afdeling Debiteurenbeheer via telefoonnummer 020 – 34 33 800.

Ik sluit hierbij de klacht op het forum.

Floris
ABN AMRO Webcare

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Theo Ploegmakers