Klacht: Opgelicht

Frenkiedeboertje op 25 april 2025 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedenavond. Ik ben vanmiddag opgelicht door iemand die al bekend is bij jullie. Het gaat om bankrekening nummer NL13 ABNA 0506 4173 44. Het bedrag is 350 euro. Kunnen jullie hier iets aan doen? Alvast bedankt !

Gewenste Oplossing:

als hij word gepakt en het geld word terug gestort

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

ABN AMRO

Heeft op 25 april 2025 om 09:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen Frenk,

Wat erg dat je bent opgelicht. Goed je hier melding van maakt.
In je bericht vermeld je het IBAN NL13ABNA0506417344. Dit IBAN is echter niet van de oplichter maar betreft een tussenrekening van Tikkie bij ABN AMRO.

Als je via Tikkie hebt betaald, gaat het geld via de tussenrekening van Tikkie naar de ontvanger van het geld. In de details van de afschrijving zie je, behalve eerder genoemd IBAN van Tikkie, nog een andere IBAN staan. Dit IBAN is van de uiteindelijk begunstigde.

Net zoals bij alle betalingen waar je zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Dit is namelijk alleen mogelijk bij een doorlopende incasso. Daarom raad ik je aan om aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar de betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen.

Maak ook een melding aan bij Tikkie via www.tikkie.me/fraude-melden Zo zijn zij ook op de hoogte en starten zij een onderzoek naar deze Tikkie gebruiker.

Met vriendelijke groet,

Bas
ABN AMRO Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Frenkiedeboertje