Geboden Oplossing:
Beste Fabiandelange,
Wat erg dat je bent opgelicht bij een aankoop via Facebook, waarbij je voor de betaling gebruik hebt gemaakt van Tikkie.
In je bericht vermeld je het IBAN NL13ABNA0506417344. Dit IBAN is echter niet van de oplichter maar betreft een tussenrekening van Tikkie bij ABN AMRO.
Als je via Tikkie hebt betaald, gaat het geld via de tussenrekening van Tikkie naar de ontvanger van het geld. In de details van de afschrijving zie je, behalve eerder genoemd IBAN van Tikkie, nog een andere IBAN staan. Dit IBAN is van de uiteindelijk begunstigde.
Net zoals bij alle betalingen waar je zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Dit is namelijk alleen mogelijk bij een doorlopende incasso. Daarom raad ik je aan om aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar de betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen.
Maak ook een melding aan bij Tikkie via www.tikkie.me/fraude-melden Zo zijn zij ook op de hoogte en starten zij een onderzoek naar deze Tikkie gebruiker.
Met vriendelijke groet,
Rob
ABN AMRO Webcare