Klacht: Ik ben opgelicht

Richard19890411 op 10 augustus 2023 over ABN AMRO in de categorie Banken

Beste ABN!

Ik heb via Marktplaats iets gekocht van Johan Wermeer, die iemand adverteerde een product, na aankoop ik kreeg geen reactie na de verwijzing en het gekochte product is tot op de dag van vandaag niet angek! Ik heb betaald via Tikkie.

Later heb ik het bankrek van de verkoper gegoogeld en ik zie dat meerdere mensen contact hebben gehad met deze persoon, evenals slachtoffers van gelddiefstal. Dit reknummer, waarmee ze vals spelen, is al lang bekend. Ik heb € 150 overgemaakt en niets ontvangen. Ik vind het jammer dat dit kan gebeuren! Ik wil graag dat mijn geld wordt opgenomen en aan mij wordt geretourneerd!

Ik heb de fraude gemeld bij Tikki, Marktplaats, en nu bij jou! Dit account zou geblokkeerd moeten worden!!

Mvg, Richard

Ik wil graag mijn geld terug en ik wil graag dat dit nummer streng wordt gecontroleerd, samen met de politie! Er zijn veel slachtoffers!

Naam: Tikkie
Omschrijving: 000691329130
0030014750251054 saris
NL23ABNA0884200930 Tikkie
NL13ABNA0506417344
Kenmerk: 06-08-2023 19:07 0030014750251054
Valutadatum: 06-08-2023

Beoordeling 10/10 star-5 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

8 maanden geleden - Goedemiddag Richard19890411, Ten eerste dank voor uw bericht via dit forum. Wat een vervelende situatie dat u de producten of artikelen die u via Marktplaats heeft besteld niet heeft ontvangen. Het is daarom goed dat u gelijk een melding heeft gemaakt bij Marktplaats en Tikkie. Ik vind het erg spijtig maar wij kunnen niet het betaalde bedrag voor u terugboeken. Ik leg u hieronder uit wat u beste kunt doen. Met de NAW-gegevens (naam, adres en woonplaats) van de oplichter kunt u zelf een advocaat, incassobureau of deurwaarder inschakelen. Dan kunt u de oplichter direct aansprakelijk stellen. Het is belangrijk om eerst aangifte te doen via de website van de politie: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-van-internetoplichting-niets-ontvangen.html Als de oplichter bekend is bij de politie dan raad ik u aan om contact op te nemen met ons via 010-2411720. Wij zullen dan de naam en adresgegevens van de oplichter met u delen. Verder zal er intern onderzoek opgestart worden naar deze klant en actie ondernomen worden. Mocht de klant de rekening voor verkeerde doeleinden gebruiken, zal er afscheid worden genomen. Met de NAW gegevens van de oplichter kunt u contact opnemen met een advocaat, incassobureau of deurwaarder. Via een civiele procedure kunt u dan proberen uw geld terug te krijgen. Hopende dat ik voldoende heb geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Jeremy ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Richard19890411

8 maanden geleden - Heel erg bedankt voor jullie hulp, het is erg aardig! Ik heb de nodige stappen ondernomen bij de Politie, hopelijk heeft dit een goed resultaat! Nu moet we wachten. Prettige dag verder Mvg, Richard

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 14 augustus 2023 om 11:46 geantwoord

Goedemorgen Richard19890411,

Goed dat u gelijk actie heeft ondernomen. Omdat ik niet meer voor u kan doen in deze situatie dan u wijzen op de mogelijkheid van aangifte en bovenstaande procedure starten, sluit ik de klacht op dit forum.

Ik wens u veel sterkte met de situatie.

Jeremy
ABN AMRO Webcare