Mijn Klacht:
Mijn vrouw en ik hebben sinds kort een enof rekening bij ABN AMRO. Bij de tenaamstelling van de rekening wordt alleen mijn naam genoemd en daarachter staat CJ (Compte Joint enof rekening). Bij overschrijvingen van een andere bank krijgt men alleen de naam van mij te zien (zonder CJ). Mijn vrouw voelt zich hierdoor buiten spel gezet. Dit is al jaren zo, maar waar ik nu echt over val, is dat sinds banken nu Naam Check hebben ingevoerd, mijn haar niet gekoppeld blijkt aan ons rekening nummer. Als iemand nu via bv de ING een bedrag wil overmaken naar haar (haar eigen naam), dan krijgt hij de melding: Dit rekening nummer staat niet op naam van…(haar naam)… Ik vind dit erg klantonvriendelijkheid en eigenlijk kan dit ook zo niet. Zover ik weet gebruiken alle andere banken de beide enof namen. Dit is op de bij- en afschrijvingen ook als zodanig te zien. Bij andere banken ontstaan de problemen met naam check dan ook niet.
Gewenste Oplossing:
ABN Amro moet de volledige enof tenaamstelling van de rekening met de beide namen gebruiken bij de bij- en afschrijvingen. Pas dan is het een volwaardige enof rekening. Als het ABNAMRO niet lukt om hun systemen aan te passen hiervoor, dan moeten ze hun klanten op dit hiaat wijzen bij het openen van een enof rekening. Als ik het van te voren had geweten had ik nooit een enof rekening bij de ABN AMRO geopend.