Klacht: Adres wijziging

liesje1961 op 19 juni 2023 over ABN AMRO in de categorie Banken

Mijn moeder is dement en is verhuist naar kleinschalig wonen.
Ik ben haar enigste kind en doe al jaren haar bankzaken ook pinnen en boodschappen.
Nu ze is verhuist wil ik haar bankafschriften op haar nieuwe adres aan laten komen. Maar
Volgens de medewerkster kan dit alleen geregeld worden met een notaris.
Wij zijn beide al meer dan 40 jaar klant bij de abn amro bank kan dit echt niet anders ? Is hier geen andere oplossing voor ? Mijn moeder kan niet mee naar de bank om dit te regelen.

Dat de bankafschriften op mijn moeder der nieuwe adres aankomt

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

8 maanden geleden - Beste Liesje1961, Begrijpelijk dat u graag uw moeder helpt met het regelen van haar bankzaken. Vooral als zij dit vanwege haar gezondheidssituatie niet zelf kan. Wanneer u gemachtigd bent op de rekening, kunt u veel bankzaken regelen. Echter zijn er bepaalde handelingen die vanwege de veiligheid en privacy alleen door de rekeninghoudster zelf geregeld mogen worden. Dit geldt ook voor de adreswijziging. Middels een notariële volmacht kunt u inderdaad wel de mogelijkheid krijgen om alle bankzaken, waaronder het doorgeven van een adreswijziging, te regelen voor uw moeder. Mocht een notariële volmacht niet lukken dan is de enige optie via de katonrechter. Zo'n volmacht en/of uitspraak van de katonrechter kan er tevens ook voor zorgen dat u ook bij andere bedrijven en organisaties zaken mag regelen namens uw moeder. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht liesje1961

8 maanden geleden - Het gaat maar om een ander adres.

Bericht van ABN AMRO

8 maanden geleden - Beste Liesje1961, Ik begrijp dat het slechts om een adreswijziging gaat. Echter, omdat wij adresgegevens ook gebruiken voor het versturen van vertrouwelijke poststukken zoals een nieuwe betaalpas, kunnen wij een adres zonder opdracht van de rekeninghoudster, een notariële volmacht of rechterlijke beschikking helaas niet aanpassen. Het spijt mij dat ik u hierbij niet verder van dienst kan zijn. Ik wens u het allerbeste met uw moeder. Mocht u nog aanvullende vragen hebben, dan zie ik uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Rob ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht liesje1961

7 maanden geleden - En die gevoelige informatie zoals vertrouwlijke poststukken of nieuwe bankpasje kon eerst op het oude adres wel gewoon gestuurd worden sorry maar die logica ontgaat mij

Bericht van ABN AMRO

7 maanden geleden - Beste Liesje1961, Uw gedachte begrijp ik en het is uw goed recht hier anders over te denken. Echter is dit het beleid van de bank en wordt hier niet van afgeweken. Wij kunnen dan ook niets anders doen dan vertellen welke mogelijkheden er zijn om te zorgen dat er alsnog een adreswijziging kan worden opgegeven. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 13 juli 2023 om 09:51 geantwoord

Beste Liesje1961,

We hebben geen reactie meer mogen ontvangen op het forum.
We gaan er dan ook vanuit dat onze uitleg helder is geweest.
De klacht zal gesloten worden op dit forum.

Bas
ABN AMRO Webcare