Mijn Klacht:
Ik moet van de bank een formulier invullen en terug sturen. Om te bewijzen dat ik het opstuur, moet ik een kopie paspoort, een kopie bankpas en kopie bankafschrift met de post op sturen.
En dat terwijl de post tegenwoordig heel vaak bij de verkeerde adressen terecht komt of helemaal niet aankomt. Dan heeft degene die de post in handen krijgt mooi mijn bankgegevens, mijn adresgegevens, én mijn persoonsgegevens met burgerservicenr. allemaal bij elkaar. Hoe makkelijk wil je het krijgen als je (persoons)fraude wilt plegen.
Belachelijk dat een bank hier om vraagt. Je wordt zo gewaarschuwd nergens meer een kopie paspoort achter te laten. En juist een bank zou voor veiligheid moeten gaan.
Gebeld en gechat met de bank, maar ze zijn niet te vermurwen, ik moet het gewoon allemaal met elkaar opsturen.
En als klant kun je er verder niks tegen ondernemen…..
Gewenste Oplossing:
Als de bank voor veiligere manieren kiest om te checken of jij die persoon bent.
Om dit soort gegevens digitaal te laten opsturen via een beveiligde omgeving.