Klacht: ABN AMRO vraagt mij kopie paspoort kopie bankpas met post te sturen

mickela op 21 december 2023 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik moet van de bank een formulier invullen en terug sturen. Om te bewijzen dat ik het opstuur, moet ik een kopie paspoort, een kopie bankpas en kopie bankafschrift met de post op sturen.
En dat terwijl de post tegenwoordig heel vaak bij de verkeerde adressen terecht komt of helemaal niet aankomt. Dan heeft degene die de post in handen krijgt mooi mijn bankgegevens, mijn adresgegevens, én mijn persoonsgegevens met burgerservicenr. allemaal bij elkaar. Hoe makkelijk wil je het krijgen als je (persoons)fraude wilt plegen.
Belachelijk dat een bank hier om vraagt. Je wordt zo gewaarschuwd nergens meer een kopie paspoort achter te laten. En juist een bank zou voor veiligheid moeten gaan.

Gebeld en gechat met de bank, maar ze zijn niet te vermurwen, ik moet het gewoon allemaal met elkaar opsturen.

En als klant kun je er verder niks tegen ondernemen…..

Gewenste Oplossing:

Als de bank voor veiligere manieren kiest om te checken of jij die persoon bent.
Om dit soort gegevens digitaal te laten opsturen via een beveiligde omgeving.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 27 december 2023 om 13:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Mickela,

Er is op dit forum al een lopende klacht onder uw naam geplaatst. Om het overzichtelijk te houden sluit ik deze klacht en gaan we verder met de andere klacht.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht mickela

11 maanden geleden - DEZE KLACHT IS HELEMAAL NIET OPGELOST, INTEGENDEEL. KENNELIJK DOEN JULLIE ALSOF JE DE KLACHT IN BEHANDELING NEMEN, MAAR DOEN DIT NIET. De andere klacht die ik heb ingediend gaat over een héél ander onderwerp, en bovendien wordt op de lopende klacht al maanden niet gereageerd, ondanks allerlei toezeggingen!! Lekker makkelijk om nu te zeggen dat deze klacht is opgelost. WAT ABSOLUUT NIET ZO IS. Een klacht indienen bij ABN AMRO zelf is ook al bijna onmogelijk!! Dit gaat over iets heel anders, en iets ernstigs. Ik heb hier ook al melding van gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Helaas is er helemaal niemand bij de ABN AMRO die mij hierover kan informeren. Zelfs via een klacht wordt er niet op gereageerd. De wijze waarop jullie mijn verschillende klachten gewoon NIET BEHANDELEN is voor mij reden om mijn bankrekening na ruim 50 jaar te gaan opzeggen!!!

mickela

Heeft op 27 december 2023 om 15:02 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit gaat over een heel ander onderwerp, en bovendien wordt op de lopende klacht al maanden niet gereageerd, ondanks allerlei toezeggingen!!

Reactie van de melder van de klacht mickela

10 maanden geleden - Om het overzichtelijk te houden sluit ik deze klacht en gaan we verder met de andere klacht. Er wordt gewoon op geen enkele klacht inhoudelijk gereageerd. Niet op dit forum. Niet via de mails die ik gestuurd heb. Niet via de klachten die ik ingediend heb. Niks, nakkes, nada. Laat de klant maar lekker zwemmen hoor. Gewoon nergens op reageren. SCHANDALIG!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door mickela