Klacht: ABN AMRO is de meest onbetrouwbare bank van Rotterdam.

jan.b.meijer op 26 april 2024 over ABN AMRO in de categorie Banken

Aandelenleaseschandaal, woekerpolissen, woekerrente het traineren van rechtszaken enz enz.
Het ontbreekt de Afzetters Bank Nederland aan moed en fatsoen om eindelijk eens schoon schip te maken en mensen die door medewerkers opgelicht zijn eindelijk hun geld terug te geven.

Wij zijn pas tevreden als iedreen die door de (voormalige) medewerkers opgelicht zijn hun geld terug hebben en de ABN AMRO voorgoed uit ons mooie Rotterdam is verdwenen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

1 maand geleden - Geachte heer Meijer. Hartelijk dank voor het plaatsen van uw klacht. Ik heb aan de hand van de beschrijving en de gegevens die u meegegeven heeft in de klacht gekeken wat ik terug kan vinden. Als ik mij niet vergis dan heeft u redelijk recent ( 9 februari 2024) nog contact gehad met de bank over de situatie, en is destijds als advies gegeven om de klacht over de situatie bij de afdeling Klachtenmanagement aan te kaarten. Heeft u dit ook gedaan? Mocht u dat nog niet hebben gedaan, dan kan dit schriftelijk via het volgende adres: ABN AMRO Bank N.V. Afd. Klachtenmanagement (HQ1125) Postbus 283 1000 EA Amsterdam Indien uw klacht al wel is behandeld door Klachtenmanagement en er is geen oplossing geboden of de oplossing die is geboden voldoet niet aan uw wens/verwachting, dan kan u zich wenden tot het Kifid. Een uitleg over hoe u dit kan doen vindt u terug in de brief die u vanuit de afdeling Klachtenmanagement ontvangt / heeft ontvangen. Indien u geen vertrouwen heeft in een goede afloop wanneer u de zaak bij het Kifid voorlegt, dan kan u er ook voor kiezen uw klacht bij de rechter aanhangig te maken. Daar ik begrijp dat er reeds eerder een klacht is ingediend, en er naar aanleiding van het contact op 9 februari het advies ligt om uw zaak bij Klachtenmanagement onder de aandacht te brengen (indien dit nog niet gebeurd is), vrees ik dat ik vanuit mijn positie weinig tot niets toe kan voegen aan het proces, anders dan u te informeren en te wijzen op uw mogelijkheden. Indien u aanvullende vragen of opmerkingen heeft dan hoor ik het uiteraard graag. Met vriendelijke groet, Floris ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht jan.b.meijer

1 maand geleden - Beste Floris, Bedankt voor de snelle reactie, Eigenlijk zou er moeten staan ¨ABN AMRO is met stip de meest onbetrouwbare bank van Rotterdam¨, dit omdat wij geen enkele bank kennen die hun onbetrouwbaarheid evenaart, of er zelfs maar in de buurt komt. Voor ons heeft de ABN AMRO geen bestaansrecht meer in ons mooie Rotterdam. Wij kennen het proces en dat wordt gevolgd. De feiten: Precies dezelfde klacht, over precies dezelfde kansloze producten, aangesmeerd door precies dezelfde pseudo-experts, in precies hetzelfde bankfiliaal, in de dezelfde periode is al eerder behandeld en de uitkomst was dat alles inclusief de wettelijke rente terugbetaald moest worden. En dat is ook zo gebeurd. Er is dus duidelijk jurisprudentie. Dit gebeuren is destijds bovendien ook op tv geweest en het heeft in de Volkskrant gestaan. Maar in plaatst van daarna schoon schip te maken en alles netjes op te lossen traineert de ABN AMRO dit al jaren. Vergeet niet, de aandelenleaseproducten konden alleen met hulp van heel, heel veel misleiding van de klanten massaal worden verkocht. Als je dit alles in ogenschouw neemt, welk weldenkend mens wil er dan nog geassosieerd worden met een dergelijke bank? Wij niet in ieder geval. Wij vinden de ABN AMRO een schandvlek voor de bankensector. De overheid wil dat het vertrouwen in de banken wordt herwonnen maar dat gaat met de opstelling van een bank als ABN AMRO natuurlijk nooit gebeuren. De afdeling Klachtmanagement van de ABN AMRO is een wassen neus, een slager die zijn eigen vlees keurt. Ze verschuilen zich achter oneigenlijke argumenten en onjuistheden, hebben niet het fatsoen, de moed en de kracht om de klacht op te lossen en verwijzen ons slap door naar het KIFID. Met vriendelijke groet, Jan

Bericht van ABN AMRO

1 maand geleden - Geachte heer Meijer, Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt mij te horen dat u het gevoel heeft dat de afdeling Klachtenmanagement zich zou verschuilen achter oneigenlijke argumenten en onjuistheden. Hoewel ik begrijp dat u graag ziet dat uw klacht wordt opgelost, kunnen wij via deze weg niets voor u doen. Zodra de afdeling Klachtenmangement uw klacht heeft beoordeeld en afgehandeld, is het gehele klachtenproces bij de bank doorlopen. Wanneer u het niet eens bent met de uitkomst vanuit Klachtenmanagement, kunt u uw klacht voorleggen aan het Kifid. Voor meer informatie hierover kunt u terecht op https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klacht-indienen/geschillen.html Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht jan.b.meijer

1 maand geleden - Geachte Elvira, Ook bedankt voor uw reactie, Het is een grof schandaal en complete aanfluiting dat een bank een schandaal dat ze zelf veroorzaakt hebben niet correct kunnen oplossen. Er zijn kansloze ¨financiële producten op de markt gebracht waarvoor de verantwoordelijken, als je het nieuws enigszins volgt, met vergelijkbare producten, in de VS voor jaren achter slot en grendel zouden verdwijnen. Deze kansloze producten, leest oplichtersproducten, zijn in de avonduren, voorafgaand door cold calling, op provisiebasis, door pseudo-financieel-adviseurs van de bank aan trouwe argeloze klanten aangesmeerd. En nu het bedrog uitgekomen is verschuilt de incompetente afdeling Klachtmanagement zich achter oneigenlijke argumenten en onjuistheden en dat is geen gevoel maar een vaststaand feit De ABN AMRO doet er verstandig aan om schandalen echt op te lossen in plaats van klanten te laten afwimpelen door te duur ingehuurde externe juristen van de afdeling Klachtmanagement. De ABN AMRO is o.a. hierdoor met stip voor ons de meest onbetrouwbare bank van Rotterdam. Een bank die wij onze ergste vijand nog niet toewensen, Wij kennen geen enkele andere bank in Rotterdam waar zogenaamde experts op dezelfde manier hun klanten hebben oplicht. Met vriendelijke groet, Jan

ABN AMRO

Heeft op 13 mei 2024 om 08:52 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben we via deze website gereageerd op de klacht. We hebben uitleg gegeven over de stappen die genomen kunnen worden als een klant het niet eens is met de uitkomst van de klacht.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

jan.b.meijer

Heeft op 14 mei 2024 om 08:31 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

ABN AMRO verzwijgt, ontkend en verdraaid. Schuift de oplossing van deze onrechtmatige daad, slap en laf, af naar het KIFID en laten daarmee zien dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Ze nemen de klant nier serieus, want ze liegen ons voor en nemen hun verantwoordelijkheid niet.
Er is jurisprudentie over precies dezelfde klacht en die is destijds uitgebreid in de media geweest en wat ons betreft gaat dat nu ook weer gebeuren.

Deze bank is met overheidsgeld, het geld van hardwerkende Nederlanders dus, overeind gehouden.
Het is van de zotte dat de bank de oorzaak is van allerlei schandalen.
ABN AMRO is voor ons de meest onbetrouwbare bank van Rotterdam die wij het liefst vandaag dan morgen uit ons mooie Rotterdam zien verdwijnen.

Alle klachten die gemeld zijn door jan.b.meijer