Klacht: Aanbieding Inktpatronen HP 364 XL v.a. 14-07-2012

op 15 juli 2012 over Aldi in de categorie Supermarkten

Ik vind het godgeklaagd hoe ik als klant behandeld ben in de Aldi vestiging Volksplein 34 B te Maastricht.
Allereerst maakte ik de fout om op de op de folder voorpagina vermeldde aanbiedingsdatum van af woensdag 11-07 naar een reclame aanbieding van inktpatronen voor mijn HP Printer te konen kijken terwijl er op de pagina’s 8 en 9 van de folder aangegeven stond dat deze artikelen pas vanaf 14-07 in de aanbieding kwamen. Was mij niet direct opgevallen en lijkt mij ook voor meer klanten verwarrend. Dus reis vergeefs en dat is in Maastricht met alle werkzaamheden aan de A2 een hele opgave.
Daarna opnieuw op zaterdag 14-07 weer op reis, ben pas s’middags daar en ben bang dat de aanbiedingen al weg zijn. Gelukkig zijn er nog inktpatronen. Zoek er gtwee uit en koop in het voorbijgaan ook nog een deurstopper en ga naar de kassa.
Daar krijg ik een rekening gepresenteerd waarop de inktpatronen per stuk á
€ 16,99 worden geteld. Ik wijs de cassière daarop en krijg het lakonieke antwoord : nee hoor meneer dat is helemaal goed, de patronen XL hebben namelijk een dubbele inktinhoud en daarom tellen ze voor twee. Dan raak ik geërgerd en houd vol dat er in de reclame aanbieding(ik heb de folder bij me)2 stuks HP inktpatronen van het type 364XL worden aangeboden. De cassiëre roept nu de winkel-chef op en deze verschijnt. Na het probleem door de cassiëre uitgelegd te hebben gekregen richt deze “chef” zich tot mij
en begint me te vertellen dat hij daar ‘sochtends nog over gebeld heeft en dat hij ze perstuk moet verkopen Op mijn vraag met wie hij gebeld heeft krijg ik geen antwoord en begint hij uitgebreid met zijn vinger in mijn folder te tikken op de kleine donkerblauwe lettertjes onderaan de pagina’s 8 en 9. Daar lees ik alleen dat artikelen door grote vraag uitverkocht kunnen zijn, dus vraag ik hem wat hij daarmee bedoeld. De chef wordt hoogst geïrriteerd door mijn rustige houding en door wellicht de steeds groeiende rikj wachtende klanten bij deze kassa en probeert het gesprek te beëindigen met een botte vraag:”Moet JE ze nu hebben of niet??” Ik herhaal
dat ik het een heel vreemd verhaal vind de Aldi onwaardig. De “chef” stelt daarop nogmaals bot en geërgerd de vraag:” Ja, moet JE ze nu hebben of niet”
Ik antwoord dat ik dan een verpakking en de deurstopper zal meenemen en
dat ik hierover contact zal opnemen met Aldi Nederland.
De chef fiatteerd de cassië het totaal bedrag met € 16,99 te verminderen,ik
betaal en verlaat enigszins ontdaan de zaak. Op de terugweg besluit ik even langs de winkel waar ik mijn printer kocht te lopen om naar de door hen berekende prijs te vragen(Paradigit Maastricht) daar bleek een patroon type
HP 364 XL € 18,99 te moeten kosten, dan loop ik langs de Fa. Graus BV en
krijg daar te horen dat zij deze inktpatronen standaard verkopen voor € 16,99.Ik sta paf!
Dus Uw reclame “de laagste prijs voor de hoogste kwaliteit” is flauwe kul.
Terwijl ik me de reiskosten en parkeergelden had kunnen besparen omdat
ik twee maal per week langs de Fa.Graus BV kom.
Als 75-jarige nog redelijk mobiele bejaarde(vlgs velen horen wij achter de geraniums te zitten!) vind ik het een treurige ervaring. Komend uit België en trouw Aldi klant in de Aldi-vestiging te Riemst heb ik nog nooit een dergelijke nare ervaring opgedaan.

Met iedere oplossing die U na kennisneming van mijn klacht redelijk en passend vind.
Ik vind dit een mentaliteitskwestie.

Alle klachten die gemeld zijn door C. Brantjes