Klacht: Slechte bezorgservice

Aprilakova op 23 januari 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 24 januari 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo April, Bedankt voor je bericht, dat is niet zo mooi dat je geen chauffeur of briefje hebt gezien/gevonden. Ik heb even voor je gezocht in ons systeem naar het bijhorende pakketnummer en zie inderdaad wel dat de chauffeur volgens...

Klanttevredenheid: 4.0/10 ★★☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 23 januari 2017

Een klant van DPD uit zijn onvrede over de bezorgservice, waarbij hij aangeeft dat bezorgers ten onrechte melden dat hij niet thuis was. Hij vindt het onacceptabel dat er geen poging is gedaan om contact op te nemen, ondanks het beschikbare telefoonnummer. De klant is teleurgesteld over de nonchalante houding van het bedrijf ten opzichte van klanten.

Mijn Klacht:

Ik ben niet een al te lastig persoon.
Wat echter wel zo is, is dat als ik iets online bestel ik verwacht dat er zekere standaards zitten aan de bezorging ervan. Van dit bedrijf kan ik niet zeggen dat ze daar aan voldoen.
Ik weet niet wat voor bezorgers jullie in dienst hebben maar misschien moet dat eens onder de loep genomen worden.
Voor mij is het niet acceptabel dat bezorgers aan geven dat ik niet thuis was op het moment van bezorging terwijl ik geen voet buiten de deur heb gezet.
Hier kan ik mij zeer aan irriteren, zelfs als de bezorger het adres niet had kunnen vinden staat er een telefoonnummer bij waarop ik gebeld kan worden.
Dit laat zien dat er zeer nonchalant met de klanten wordt omgegaan.
Om vervolgens naar een gesloten winkel te worden gestuurd om het pakket op te halen maakt deze beroerde service compleet. Misschien klinkt dit als een minimaal probleem… maar dit zou weleens de reden kunnen zijn voor jullie niet al te fantastische rating online.
Ik hoop voor jullie dat de service verbeterd wordt.
Of dat jullie tenminste niet meer worden ingezet door online sites als bezorgservice.

Gewenste Oplossing:

Dat jullie deze belabberde service verbeteren.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 24 januari 2017 om 11:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM