Klacht: Levering

Lia Smulders op 12 juli 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 14 juli 2016
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag Lia, Bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat de levering niet is gegaan zoals je hebt verwacht. Allereerst onze excuses voor de manier van aflevering en het contact met mijn collega. Het komt weleens voor dat een...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 12 juli 2016

Een klant van DPD had een levering van een wasbak gepland voor vandaag, met een tijdsindicatie van 12.34 tot 13.34. Na het verstrijken van deze tijd en zonder levering, kreeg de klant te horen dat de aflevering mogelijk niet meer op dezelfde dag zou plaatsvinden vanwege omleidingen, wat leidde tot frustratie gezien de afspraak met de loodgieter.

Mijn Klacht:

Vandaag zou er een wasbak worden afgeleverd door DPD. Tijd pas de dag zelf bekend, dus heel de dag niets buitenshuis gepland. Ik kreeg vanmorgen netjes bericht dat ze tussen 12.34 en 13.34 zouden komen. Dat is mooi van DPD dacht ik, dan kan ik daarna weg. Wachten en wachten, om 14.00 nog niets. Op Tracking gekeken: ” Afleverpoging was niet succesvol” , dus maar eens gebeld met DPD [ duur 0900 nummer ].
” Ja, het loopt uit vanwege omleidingen”. * Oké, maar dan komt hij wat later? ” Nou, we doen ons best maar misschien komt hij vandaag helemaal niet meer”. * Maar in het pakket zit een wasbak en vanavond komt de loodgieter” . ” Ja, mevrouw, u kunt ook beter pas een loodgieter regelen als het pakket binnen is” * Ik ga er vanuit dat als DPD zegt dat hij vandaag levert , dit dan ook doet. ” Mevrouw, als ik u alles moet uitleggen zijn we over 3 uur nog niet klaar”. ” We doen ons best om vandaag nog te komen, anders wordt het morgen”. * Maar dan ben ik helemaal niet thuis. ” De buren dan?, hang een briefje op de deur dat ze hem daar kunnen leveren” * En dan weet iedereen dat je niet thuis bent. Enz. enz.
Om 16.30 is het pakket afgeleverd met een smak in de gang terwijl er FRAGILE opstond. En—– nog bijna op een verkeerd nummer in de straat wat gelukkig kon worden onderschept. Maar goed, mijn pakket is binnen, de loodgieter kan komen, maar voor mij liever geen zaken doen via DPD. Wat een klantonvriendelijk bedrijf zeg.

Gewenste Oplossing:

Tevreden over DPD als :
* DPD nakomt wat hij zegt. Dus geen levering een dag uitstellen bij uitloop aflevering, de klant heeft ook een planning in werk en tijd. En speciaal een dag vrij gehouden.
* het zou fijn zijn als je de avond ervoor al ziet wat de tijdsplanning is. Nu moet je vanaf 8.30 al zitten wachten en krijg later pas een mail met de tijdsplanning.
* als men merkt dat de levering uitloopt zou het wel zo netjes zijn dat je een telefoontje/ mail van DPD krijgt met een nieuwe tijdsplanning. Dat is klantvriendelijk zijn !! Nu moet de klant maar wachten, kijken op DPD tracking en uiteindelijk bellen.
* DPD geen [ duur] 0900 nummer
* DPD zou een ander toontje mogen aanslaan ipv " dan moet u pas een loodgieter bestellen als het pakket er is " en " als ik alles moet uitleggen zijn we over 3 uur nog niet klaar". NEE, DPD moet zijn afspraken nakomen en anders zelf actie ondernemen. Leg het niet bij de klant.
* DPD moet beter lezen. Als er op het pakket nr. 3 staat is dat niet leveren op nr. 6
* als DPD iets meer denkt vanuit de klant ipv vanuit het bedrijf

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 14 juli 2016 om 13:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM