Klacht: Slechte inschatting, afwijkende plaatsing en slechte opvolging van klacht

MvandenBoogaard op 26 oktober 2021 over Zonneplan in de categorie Installatiebedrijven

Dit jaar heb ik een nieuwe woning gekocht en daarbij het besluit genomen om zonnepanelen te nemen. Op basis van de recensies heb ik gekozen voor deze partij maar daar waar anderen goed te spreken waren ben ik allerminst tevreden. Daar het tot levering goed leek te gaan begon de ellende bij het plaatsen. Allereerst was er zonder overleg voor een afwijkende plaatsing van de panelen gekozen. Hierdoor ervaar ik meer schaduw op een aantal panelen en is mijn opbrengst suboptimaal. Het tweede wat nog veel vervelender was is dat de beoordeling van mijn meterkast niet goed plaats heeft gevonden. De inschatting was dat ik een 3 fasen aansluiting had terwijl ik toch echt er maar 1 had. Hierdoor kon de omvormer niet aangesloten worden. Toen ik hier zelf achterna moest bellen is na vaker contact opgenomen pas 1 maand later een installateur gekomen om de juiste omvormer te plaatsen. Het niet controleren van de aantal fasen is mijn inziens een kwalijke zaak daar dit eenvoudig met de informatie die ik heb verstrekt voorkomen kon worden. Daar ik nu een maand (de zonnige maand augustus) geen opbrengst had en door de plaatsing ik geen optimale opbrengst heb ben ik contact gaan zoeken. Wederom heb ik veelvuldig contact proberen te maken door te bellen, ik zou teruggemaild worden maar dat duurde steeds vaker. Waar ik eerst nog te horen kreeg dat ernaar gekeken naar de mogelijkheden kreeg ik daarna geen enkele reactie meer. Toen ik later weer ging bellen/mailen kreeg ik een reactie dat er geen afwijkende opbrengst gemeten lijkt te worden. Ten eerste twijfel ik dit ten zeerste omdat er duidelijk veel schaduw valt op een 2/3 tal panelen en ten tweede wordt er volledig aan voorbij gegaan dat ik een maand lang geen opbrengst heb gehad door de foutieve inschatting. Mijn conclusie is dat Zonneplan indien alles goed gaat, ze best een prima partij zullen zijn, maar in het geval bij wanprestatie ze vooral excelleren in laat reageren, geen fouten erkennen en laat staan te komen tot een oplossing. Tot op heden wachter hier dan ook nog op.

Tegemoetkoming in gemiste opbrengst

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zonneplan

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zonneplan nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MvandenBoogaard