Klacht: Omvormer defect na 5 jaar moet nieuwe kopen voor €800

ahm.brauers op 09 april 2021 over Zonneplan in de categorie Installatiebedrijven

De omvormer van Zeversolar ging na 5 jaar kapot. Ofschoon Zonneplan op haar site aangeeft dat op ALLE omvormers 10 jaar garantie is, geldt dat nu blijkbaar niet voor omvormers van 2015. Hiervoor geldt slechts 5 jaar.
Ik moet nu een nieuwe kopen voor €800 en krijg uit coulance slechts €100 korting. Dit terwijl zo’n omvormer toch zeker 10 jaar zou moeten meegaan.

Tevreden zou ik zijn als de korting hoger was geweest, b.v. €250
Tijdens 2 telefoongesprekken hierover heb ik ook nog laten weten dat ik hun zeker 2 klanten heb bezorgd. Eentje voor €6000 en de ander voor ruim €9000.
Ter controle heb ik ook de gegevens willen aangeven.
Dit maakte echter geen indruk, men bleef bij hun standpunt. Ook het gegeven dat de consumentenbond een ruimere uitleg geeft als wettelijke basis voor garantie vond geen gehoor. U begrijpt dat ik geen reclame meer zal maken voor Zonneplan,

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zonneplan

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zonneplan nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ahm.brauers