Klacht: zeer slechte informatie

op 11 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ben zelf gepensioneerd NS-er maar vind toch dat ik een klacht moet indienen betreffende NS en vooral over de informatievoorziening. Afgelopen zondag 10 april om 15.54 uur vertrokken van Breda naar Ommen. We waren met een zwager en schoonzus een weekend naar Breda geweest. Te Tilburg Universiteit stopte de trein. Hierop volgde een mededeling dat er een persoon voor de trein gesprongen was en deze trein niet verder ging. Overmacht en niets aan te doen, dus begrijpelijk. De machinist adviseerde de reizigers om even te blijven zitten tot hij van de trdl meer had gehoord. Ongeveer 5 á 10 minuten later riep hij om de trein te verlaten en naar het andere perron te gaan waarna hij met de trein richting Tilburg zou gaan om te keren en ons mee te nemen. Een goede optie, konden wij via Roosendaal, Rotterdam richting Deventer.
Wat schetst onze verbazing, de trein komt terug maar rijdt met onverminderde snelheid door richting Breda en vervolgens horen wij niets meer. Tot 16.45 gewacht toen zelf de SOS paal gebruikt. Hier kregen we de mededeling dat de persoon nog leefde en dat het waarschijnlijk minder lang zou duren. Vervolgens weer helemaal geen informatie. We hadden te Deventer een restaurant gereserveerd om 18.30uur. Dat konden we wel vergeten en hebben we moeten afbellen met de nodige extra kosten, dus zijn we met ons vieren naar het nabijgelegen restaurant “Boerke Mutsaers gegaan. Extra kosten
€ 131,20. De eerstvolgende trein ging volgens ons om 18.39 uur.
Heb alle begrip voor vertraging, maar informatie kan 100% .

Veel betere informatie enz.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 09 mei 2016 om 10:23 geantwoord

Heeft op 09 mei 2016 om 12:06 geantwoord

Over onkosten die er gemaakt zijn door ons wordt verder helemaal niet over gesproken.

Alle klachten die gemeld zijn door kamphuisommen@gmail.com