Klacht: Weigering om pakket at te leveren

op 03 augustus 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 27-7 bestelde ik een pakket dat ik op 2-8 verwachte. Ik kreeg de dag hiervoor bericht dat het pakket aan zou komen tussen 11:50 en 12:50. Tijdens dit uur heb ik met smart thuis gewacht, maar er is geen levering geweest. De T&T gegevens geven aan dat dit was vanwege een “regionale feestdag”. Nu klopt het dat er op die dag een dorpsfeest gaande was die mijn straat ontoegankelijk maakte, maar ik zie niet in waarom een ontmoedigde chauffeur geen moeite hoeft te doen om de bezorging te voltooien. Teleurstellend.

Later die dag kreeg ik bericht dat het pakket vandaag zou aankomen, 3-8 tussen 12:50 en 13:50. Ik anticipeerde weer problemen met deze bezorging, dus ik heb buiten gewacht vlak voor onze brievenbus. Er is niemand langs geweest. Wel reed er een ongemarkeerde bus langs, misschien was dat hem wel. Weer geen pakket dus. De T&T gegevens zeggen nu “Ontvanger niet thuis” (onjuist) en “bericht achtergelaten” (ook onjuist).

Ik heb nu aangegeven dat het pakket bij een afleverpunt gebracht moet worden, misschien gebeurt dit dan wel. Het is immers niet alsof ik zelf hierover ingelicht zou worden. DPD had een kans voor een goede eerste indruk, maar afhankelijk van hoe het nu verloopt wordt het misschien de laatste.

Ik zal tevreden zijn met mijn pakket in handen. Ook zal ik de webshop in kwestie verzoeken hun zakenrelatie met DPD te heroverwegen.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door WMulder