Klacht: waar is het pakje?

op 02 augustus 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik haal op dinsdag een “bezorgkaart” van DPD uit de brievenbus. Pakket afgegeven bij een buurman. Als ik het pakje op ga halen kijkt de buurman heel verbaasd. ze hebben geen pakje aangenomen, ze waren helemaal niet thuis. Telefoonnummer opgezocht op internet (staat niet op die kaart) en gebeld. Probleem uitgelegd en vervolgens wordt verteld dat het pakje op donderdag afgeleverd bij een andere buurman. Hoe kan dat als ik op dinsdag die kaart uit de bus haal?? Bovendien heeft ook die buurman geen pakket aangenomen. Na een hoop heen en weer gepraat (kosten inmiddels een euro of 5) vraag het e-mailadres van de klachtenservice. Dan maar een mailtje gestuurd.
Op de bezorgkaart is alleen het huisnummer van de buren ingevuld verder geen gegevens terwijl daar wel ruimte voor is gereserveerd.
Hierdoor weet ik dus ook niet wie het pakketje gestuurd heeft en omdat ik geen pakketje verwachtte weet ik dus in verste verte niet van wie het zou kunnen komen.
Dpd houdt vol dat ze niets voor me kunnen doen als ze de verzender niet weten en dat ik maar contact op moet nemen met de verzender, die sturen dan wel een nieuw pakketje.
Alleen… als zij de code van de verzender niet op die “bezorgkaart” invullen dan weet ik de verzender niet en kan ik daar dus ook niet informeren.
Kortom ik baal hier verschrikkelijk van.
Ze willen niet toegeven dat de bezorger wat fout gedaan heeft, misschien wel gewoon het pakketje achterover gedrukt heeft. Op deze manier wordt dat wel ook erg makkelijk gemaakt. En voorlopig heb ik nog steeds niets en denkt de verzender dat het pakketje geleverd is.

Als deze klacht wel serieus genomen wordt en de verantwoordelijkheid niet bij mij en/of de verzender wordt gelegd, terwijl bij mij onbekend is wie die verzender is.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Farouche