Klacht: verlenging OV-chipkaart van trouwe buitenlandse klant

op 11 juli 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ziehier de mail die ik naar NS stuurde:

“Beste, Ik heb al jaren een voordeelurenabonnement bij jullie en een daarbij horende ov-chipkaart. In september 2015 heb ik jullie gecontacteerd gebeld omdat mijn kaart verlopen was en nooit een bericht had gekregen voor een nieuwe. Ik woon in het buitenland en ineens sturen jullie niks meer naar het buitenland, ook geen berichtje van dat jullie dat niet meer doen. Het blijkt dat jullie niks meer regelen rond de ov-chipkaart en dat dat allemaal uit handen is gegeven aan een ander bedrijf “OV-chipkaart”, een bedrijf dat structureel buitenlandse klanten lijkt te weren. Uiteindelijk heb ik met iemand in Nederland kunnen overeenkomen dat ik een haar adres mag gebruiken, en nu loopt alles spaak op dat ik geen Nederlandse rekening heb, zodat ik mijn nieuwe kaart niet online en dus gewoon helemaal niet kan aanvragen en betalen. Wat moet ik doen? Ik voel me een beetje in de steek gelaten door NS. Veel dank, Groet, Ed”

De reactie van NS: “Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat er helaas geen andere optie beschikbaar is”

Als ik een mogelijkheid krijg om mijn nieuwe OV-chipkaart te bestellen (en natuurlijk betalen) zonder Nederlands bankrekeningnummer.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 25 juli 2016 om 13:35 geantwoord

Heeft op 25 juli 2016 om 18:09 geantwoord

Ik moet dit toch zélf kunnen betalen? Geef me een rekeningnummer en mededeling en ik stort het juiste bedrag.

Alle klachten die gemeld zijn door aedicus