Klacht: veel te hoge rekening en geen hulp om te onderzoeken

op 14 januari 2019 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik heb een zogenaamde slimme meter , en ik krijg opeens hele hoge rekeningen , ik ga zogenaamd van 60 euro aan gas per maand naar 182 ,, alleen gas dus , ik kook niet op gas en douche vrij kort . liander gaf het advies om met de klacht naar de woningbouw te gaan, de woning bouw zegt , ga naar liander, tevens is er een stroomstoring verholpen vorig jaar en men moest daarvoor ook buiten de woning het euvel verhelpen, er is wederom een andere meter geplaatst en men vermeldde er wel nog even bij dat ze ZELF VERGETEN waren het ZEGEL er weer op te doen, of we even wilden bellen zodat dat weer geplaatst kon worden, NU WORDT GEZEGD DAT IK DAAR WEER VOOR BETALEN MOET ?!!

Gewenste Oplossing:

de hoge gasrekening klopt niet , wie manipuleert de meter van buiten af? een bijna 1 persoonshuishouden kan geen gas verbruiken voor 182 euro per maand ,, plus het plaatsen van de vergeten zegels hoor ik niet te betalen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 14 januari 2019 om 17:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Mol,

Wij kunnen begrijpen wat de reden is van de toename van uw termijnbedrag.
Wij adviseren u hierover in overleg te gaan met uw leverancier. Liander heeft geen inzage in uw meterstanden en verbruiksgegevens. Ook hebben wij geen inzage in de tarieven die van toepassing zijn voor uw verbruik.

Wij hebben in overleg met onze storingsdienst besloten dat u een afspraak kunt maken voor een kosteloze verzegeling van uw elektriciteitsmeter. Onze excuses dat de aannemer tijdens de meterwissel is vergeten de verzegeling terug te plaatsen. U kunt voor het maken van een afspraak contact op nemen met onze storingsdienst op 0800 9009. Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Carla
Namens het Liander Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht pcmol

3 maanden geleden - ik heb in huis 9 mensen gehad, mijn gas en licht rekening was toen niet meer dan 195 euro, waarvan gas dus ongeveer 75 euro was ,, en nu dan 182? dat is dus TE LEZEN OP DE METER VAN LIANDER EN NIET VAN EEN LEVERANCIER, IK KAN NIET CONSTANT Van leverancier veranderen, er moet naar gekeken worden, en niet iemand weer laten betalen voor nakijken van een meter ,,,

Heeft op 14 januari 2019 om 18:25 geantwoord

er is iets aan de hand met de meter , het is absoluut onmogelijk dat ik met 9 mensen in huis 100 euro per maand goedkoper uit ben als met 2 mensen in huis, on mo ge lijk ,,, dat kan iedereen wel bedenken, ik heb geen gasstel , geen oven , alleen cv, en douche,, en dan moet ik maar naar de leverancier? ik ben net overgestapt ! je wordt van het kastje naar de muur gestuurd

Bericht van Liander

3 maanden geleden - Beste mevrouw Mol, Wij adviseren je eerst in overleg te gaan met je leverancier over je termijnbedrag. Vooral als je net bent overgestapt. Je leverancier kan je uitleggen waarop het termijnbedrag is gebaseerd en samen met je kijken of hierin een aanpassing nodig is. Komt je er echt niet uit samen met je leverancier? Dan kunnen we een administratieve analyse voor je verbruik aanvragen. Hieraan zijn verder geen kosten verbonden. Wij sturen je de vragen hiervoor alvast per e-mail toe. Je kan hierop reageren en je antwoorden op onze vragen naar ons terugsturen. Als de uitkomst hiervan bekend is nemen wij contact met je op. Met vriendelijke groet, Carla Namens het Liander Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht pcmol

3 maanden geleden - mijn vorige leverancier was eneco, die adviseerde me om naar liander te stappen, liander adviseerde me om naar de woningbouw te gaan, de woningbouw adviseerde me om naar liander te gaan, ik ben nu overgestapt van eneco naar essent omdat ik vorig jaar veel te veel moest bijbetalen in plaats van teruggave zoals gebruikelijk het geval is, ik verbruik helemaal niets meer , wel minder , iets klopt niet , en het is belachelijk om constant van het kastje naar de muur gestuurd te worden , je kan niet opeens van 75 naar 182 euro in de maand gaan terwijl je 7 mensen MINDER IN HUIS HEBT a u b ,

Alle klachten die gemeld zijn door pcmol