Klacht: Vakantie ouders in het water door grove fouten ANWB

op 03 juli 2012 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Deze Brief is geschreven door mijn ouders ( 71 en 72 jaar) met toelichting van mij( Haar zoon)
Ik wou eventjes me beklagen over de ANWB, wij zijn ruim 35 jaar lid en hebben er gedurende die tijd 2 keer gebruik van moeten maken.
Gedurende die 2 keer dat wij dan ook iets kregen aan onze auto, is dat dan ook niet goed gegaan en willen wij deze klacht daarom bij u instantie neerleggen vanwege het feit dat er niets mee gedaan word.

De allereerste keer in 2005
Op weg naar Benidorm, liep iedere keer de auto warm, dus langs de weg fluitketel water en wachten en zo zijn we naar Lyon gereden en daar zijn we ’s-nachts overvallen.
Twee mannen in de caravan, gelukkig goed afgelopen, maar hij was open gebroken, dus einde verhaal, naar huis.
De ANWB opgebeld wat we moesten doen, ja zei die mevrouw in Lyon zet hem maar bij een garage, maar wij uitgelegd dat de caravan opengebroken was en dat het zondag was.
En op zondag is er niemand in een garage en kunnen we dus helemaal niets regelen.
Wel drie maal hebben we dit moeten uitleggen en uiteindelijk hebben wij de caravan dicht gebonden en zijn naar een camping gereden in de buurt zo goed als het ging.
Ze hadden dan vanuit de ANWB meteen kunnen zeggen ga maar die camping in de buurt.
Ze wist dat de auto nog kon rijden en dan zouden ze op maandagmorgen van de ANWB de auto kunnen maken, het probleem was dan opgelost.
Maar nu moesten we met een auto die iedere keer warm liep naar huis rijden, wij waren toen niet verzekerd voor een vervangende auto en caravan, nu gelukkig wel.

Nu komt het in dit jaar 2012
Wij zouden naar Benidorm gaan met de caravan, 3 maanden daar verblijven en na die drie maanden de caravan daar in een stalling zetten en wij weer terug naar huis.
Maar zover zijn wij niet gekomen tot Narbonne 1200 km van huis, ging wederom fout de auto stuk.
Ditmaal was het probleem dat de auto niet meer in zijn achteruit gezet kon worden’
Het was dan ook veel te onverantwoordelijk om zo naar Spanje te rijden de laatste 800km
Wij de ANWB gebeld en die mevrouw vertelde ons dat hetgeen waar wij voor verzekerd waren alleen voor de terugreis bedoeld was.
We vertelden de dame dan ook als we dat van te voren geweten hadden we deze verzekering dan helemaal niet hadden afgesloten.
Je sluit dan toch niet alleen een verzekering af voor de terugreis als je een dergelijke grote reis gaat maken.???
En daar zaten we nu met een auto en caravan die niet meer in zijn achteruit kon.
Want wij wilden natuurlijk dolgraag naar Benidorm, en mijn man had hier dan ook extra voor gewerkt ondanks zijn 71 jaar.
Dus wij dachten dan ook dat we dit wel verdient hadden twee oudere mensen, maar niets geen vakantie alles was afgelopen.
Eind van de middag hebben we weer gebeld met de ANWB en die heer zei breng de auto maar naar de garage want hij kon toch nog vooruit rijden.
Dus wij naar de garage die aanbevolen werd door de ANWB.
In onze ogen waren het dan ook onsympathieke mensen maar dat zou ook aan ons kunnen liggen.
We waren dan ook op van de zenuwen en zijn dan ook niet erg de taal meester wat natuurlijk ook niet erg prettig is.
Wij zijn toen terug naar de camping gegaan waar helaas geen winkel open was maar gelukkig hadden we nog wat eten in de caravan.
De volgende dag belde de ANWB op dat de garage had gebeld en dat de kosten van de auto op € 6000, – kwamen voor een versnellingsbak.
Dus dat was janken in de caravan en we dachten dan ook gelijk hoe komen we in Benidorm of naar huis in Holland.
In onze ogen had diegene van de garage niet eens gekeken wat daadwerkelijk het euvel was en dacht natuurlijk hier valt wat te halen.

Wij zijn zelf maar gaan bellen met verschillende instanties in Nederland, zoals de importeur en tevens de garage waar wij de auto gekocht hadden destijds.
Zij zouden dan ook gaan kijken of er een oplossing mogelijk was en iets voor ons konden betekenen maar naar twee dagen hadden we nog steeds niets gehoord.
Wij wederom de ANWB weer gebeld of er niet de mogelijkheid was om de caravan naar Nederland over te brengen.
Dit vanwege het feit dat haar collega ons kenbaar had gemaakt wij alleen een verzekering afgesloten hadden voor de terugreis
Wij hadden liever de andere kant op gegaan naar Benidorm het was nog maar 800 km heen en naar huis was 1200 km.
Door dit gebeuren wisten wij het ook even niet meer en hadden echt gedacht dat we een andere verzekering hadden afgesloten en niet alleen voor de terug reis.

Maar op die vraag terug te komen werd er ons verteld dat we een vervangende auto zouden krijgen en de caravan zou naar huis gebracht worden.
Nou leuk allemaal maar na een kwartier belt diezelfde mevrouw weer op met de mededeling, jullie auto kan nog rijden dus u krijgt geen vervangende auto.
Maar de ANWB moest dan eerst gaan informeren of ze al dan niet met de reparatie van de auto waren begonnen en hij gedeeltelijk uit elkaar zou liggen.
Gelukkig was dat niet het geval en zijn we met een taxi naar de garage gereden, en tot onze verbazing stond hij er net zo bij als de dag dat we hem daar neer gezet hadden.

Dus de mensen een hand gegeven en bedankt en de sleutels terug in ontvangst genomen.
Wij wederom naar de camping waar we nog een nacht hebben geslapen om een beetje bij te komen van de schrik.
We dachten dan ook moeten we met een dergelijke auto naar huis rijden waarvan de versnellingsbak niet goed werkt en wie weet wat er kan gebeuren.
Het was dan ook een onverantwoordelijke reis van 1200km kan ik u vertellen, halverwege hebben we dan ook een overnachting moeten doen omdat we een groot stuk verdriet zaten.
In Nederland de auto naar de garage gebracht en daar het hele verhaal neergelegd.
Werd dan ook schande van gesproken dat dit door de ANWB zo is afgedaan, en dat het wel eens heel anders had kunnen aflopen.
Al met al zijn we dus heel aangekomen en hebben dan ook aardig wat kosten moeten maken om weer terug te komen.
Gelukkig is dat door de verzekering gedeeltelijk vergoed wat dan ook een druppel op een gloeiende plaat is

We snappen nog steeds niet dat de ANWB niet goed uitzoekt wat voor verzekering mensen nu daadwerkelijk hebben.
Tevens is ons gebleken dat er zich te veel personen met deze zaak hebben bezig gehouden waardoor er grote fouten gemaakt zijn die niet zouden mogen gebeuren.
Daar heb je dan ook niet voor niets 35 jaar een lidmaatschap toch voor.
Achteraf is dan ook gebleken dat de caravan en met een vervangende auto we onze reis gewoon verder zouden afleggen.
Maar nu zitten wij Rien(72) en Mary van Gastel(72) hier met een hoop verdriet en ellende thuis in Best en wij eigenlijk bij onze vrienden in Benidorm zouden moeten zitten.
Mevrouw M. van Gastel, Trompstraat 32, 5684 BV Best
Telefoon: 06-52452718
Schadenummer: 4120881 V42

Na deze ellende is gebleken dat mijn ouders dit hele gebeuren niet echt te boven zijn gekomen, en heeft mijn moeder dit moeten bekopen met een ziekenhuisopname.
Er zat dat ook zoveel verdriet en onmacht bij deze mensen dat de gezondheid zich parten ging spelen.
Gelukkig gaat het nu een stuk beter met mijn moeder en vader en zouden ze opnieuw willen proberen om weer naar Spanje te gaan.
Ze wachten dan ook nog steeds op antwoord van de ANWB die met een oplossing zou komen omdat ze toch grove fouten hebben gemaakt.
Het enige wat mijn ouders dan ook willen is dat de caravan naar Spanje gebracht word en zodat ze van hun welverdiende oude dag kunnen genieten.
Is dit dan teveel gevraagd naar deze ellende die zei hebben moeten meemaken.???

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ANWB in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ANWB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ANWB

Heeft op 16 juli 2012 om 12:39 geantwoord

Uw klacht (de klacht van uw ouders) is al bekend binnen de afdeling ANWB Team Klacht. Zij nemen binnenkort wederom contact op met uw ouders. Uw klacht hebben wij hier om systeemtechnische redenen op opgelost gezet.

Alle klachten die gemeld zijn door marcelnadja