Klacht: Pakket kwijt en valse informatie

Danny Hulsker op 16 januari 2022 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb iets gekocht op Vinted in Frankrijk en gekozen voor UPS. Ik wilde het geleverd hebben in een locker, omdat het dichtbij is en een stuk goedkoper. De zending deed er al veel te lang over en ik kreeg steeds emails dat het vertraagd zou zijn omdat het aflever adres niet zou kloppen en later dat er invoerrechten betaald moesten worden, wat niet kan vanuit Frankrijk, en zo verder. Ineens kreeg ik een sms van de locker plaats dat het pakket geleverd was. Vreemd omdat UPS track and trace nog steeds zei dat het niet geleverd kon worden en dat ze mij niet konden bereiken. Dus de locker plaats kan het wel en zij niet… Ik naar de locker, ik open hem en … leeg. Geen pakket. Maar wel een bericht van UPS ineens dat het pakket afgeleverd was. Via de website kom er niet uit, de virtuele klantenservice is echt heel slecht. Voor onderzoek moet ik een account aanmaken, maar dat lukt ook niet omdat hij mijn gegevens niet accepteert. Ik word er erg moe van. Het is 1 spijkerbroek van Frankrijk naar Nederland. Hoe moeilijk is het? Ik wil gewoon weten waar mijn pakket is en hoe ik hem bij mij thuis krijg!

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn pakket heb.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

1 jaar geleden - Beste Danny, Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig om te horen dat dit zo is gegaan.Ons excuses hiervoor. Kunt u ons de tracking nummer van het pakket sturen? Dan kunnen we de zending inzien. Graag horen we van u terug. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

Reactie van de melder van de klacht Danny Hulsker

1 jaar geleden - Ik had al eerder gereplied met het Trackingnummer, maar ik zie het niet meer staan, dus nogmaals. 1ZF4101R6881031435 is het Trackingnummer.

Bericht van UPS

1 jaar geleden - Beste Danny Hulsker, Bedankt voor uw bericht. Het spijt ons te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden. Ons excuses hiervoor. Ik ben dit voor u nagegaan,ik zie dat het pakket bezorgd was bij de Lockers op 31/12. Op 03/01/2022 is het terug gestuurd naar de zender omdat het pakket tot 2 januari niet was opgehaald. Het pakket is nu terug bij de zender. Gelieve contact op te nemen met de zender om uw pakket terug te sturen. Heeft de zender het niet ontvangen kan de zender een claim indienen bij UPS. Vanuit de claim zal een onderzoek gestart worden naar de zending. Mocht u of de zender hier nog vragen over hebben kunt u ons een mail sturen naar [email protected] Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben. Ons excuses voor het ervaren ongemak. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

Reactie van de melder van de klacht Danny Hulsker

1 jaar geleden - Dit is dus niet waar. Ik heb op 2 Jan de locker geopend en deze was leeg. Daarna kreeg in ineens een mail van jullie waarin stond dat het pakket succesvol was afgeleverd. Het pakket is nooit in die locker geweest! Ik kreeg al steeds rare mailtjes dat er invoerrechten betaald zouden moeten worden e.d. en dat jullie mij moet konden bereiken. De locker beheerder kon mij wel een sms sturen dat het pakket er zou liggen, maar jullie niet... Het is allemaal erg raar. Ik ben op tijd naar de locker gegaan en deze was gewoon leeg!

Bericht van UPS

1 jaar geleden - Beste Danny Hulsker, Bedankt voor uw bericht. Volgens de tracking van 1ZF4101R6844180362 werd op 03/01 een aanvraag gedaan om de zending retour te zenden. Ik zie dat die zending intussen ook terug bij de verzender is aangekomen. Om de zending opnieuw te ontvangen zal u contact moeten opnemen met de verzender van het pakket. Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben. Ons excuses voor het ervaren ongemak. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

Bericht van UPS

1 jaar geleden - Beste Danny Hulsker Bedankt voor uw bericht. Volgens de tracking van 1ZF4101R6844180362 werd op 03/01 een aanvraag gedaan om de zending retour te zenden. Ik zie dat die zending intussen ook terug bij de verzender is aangekomen. Om de zending opnieuw te ontvangen zal u contact moeten opnemen met de verzender van het pakket. Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben. Ons excuses voor het ervaren ongemak. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 18 januari 2022 om 11:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Danny Hulsker,

We hebben verder geen bericht meer ontvangen met betrekking tot ons eerdere bericht.
Heeft u nog vragen of verder hulp nodig kunt u een mail sturen naar ons op [email protected]
Ook is de klanten service telefonisch bereikbaar op 020 5040 500.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Ons excuses voor het ervaren ongemak.

Met vriendelijke groet,

UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

Alle klachten die gemeld zijn door Danny Hulsker