Klacht: Eindeloos gesteggel, nul hulp

CCM22 op 15 januari 2022 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

2dec een bestelling gedaan in de UK. 4dec aangekomen op het depot in Eindhoven. Sindsdien ligt mijn pakket daar en word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Heb eerst 3 weken lang ge-emmer gehad over de invoice-info, die zowel ik als de afzender meerdere keren hebben aangeleverd (ik heb ook elke keer proactief moeten vragen wat er aan de hand was, zodat ik het juiste kon aanleveren. Er werd geen contact met mij opgenomen).

Ik heb in die weken eindeloos contact gehad met de klantenservice via twitter, email (customs) en toen vervolgens op 20dec in de track and trace zichtbaar werd dat het pakket retour gezonden ging worden, ook nog via de telefoon. Ik kreeg vervolgens te horen dat het pakket alsnog binnen 48u geleverd ging worden. Een dag later kreeg ik een mail van Rene M. van UPS/Brokerage dat, helaas, het pakket toch retour ging.

Vervolgens ligt het pakket 10 dagen lang onberoerd (op magazijnscans na) op het depot. Ik heb wederom contact opgenomen via twitter/email en telefoon. Het probleem was nu ineens dat ze wachtten op een btw nummer van mij, wat ik niet heb als particulier zijnde. Ook werd mij verteld dat het pakket nu toch wel weer aan mij geleverd ging worden, maar dat er een issue was omdat het pakket ‘incompleet’ zou zijn. Rene M. sprak de levering aan mij via de mail vervolgens weer tegen, de opdracht tot terugzenden naar de afzender stond kennelijk toch nog steeds. Hoe het nu verder ging wist hij niet, daarvoor moest ik maar naar de klantenservice (en daar kwam ik dus net vandaan en die konden ook niks voor me doen).

Ik gaf via twitter aan het pakket ook niet meer geleverd te willen hebben, omdat ik een nieuwe bestelling heb geplaatst en niet 2x invoeringskosten wil betalen (ter info: uw concurrent DHL doet zijn werk vele malen beter). Daarop kreeg ik ineens allerlei verantwoordelijkheden in mijn schoenen geschoven: ik moest nu mijn gegevens opgeven, omdat de retour door mij werd aangevraagd en ik moest de afzender (die me weer ziet komen na al het eerdere invoice-gezeik) vragen om jullie te mailen dat ze de retour accepteren. Compleet de omgekeerde wereld aangezien JULLIE hebben besloten, op 20 dec, dat het pakket retour gaat.

Inmiddels is mijn pakket de afgelopen dagen niet meer gescand. Ik ben helemaal klaar met dit gezeik en wil dat het nu eindelijk DOOR JULLIE opgelost wordt. En graag binnen 5 dagen.

- Binnen 5 dagen is het pakket retour in de UK, zonder dat ik daar wat voor hoef te doen
- Vergoeding van 12,95 verzendkosten, aangezien het jullie keus is geweest retour te zenden ondanks aangeboden medewerking en info
- Excuses en compensatie voor de eindeloze hoeveelheid verspilde tijd, energie en stress

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

1 jaar geleden - Beste Michelle, Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig om te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden, ons excuses hiervoor. We bedanken u dit kenbaar aan ons te hebben gemaakt en zullen dit intern bespreken en verbeteren waar mogelijk. Ik zie dat er al een email is verstuurd naar het waren huis. Helaas is het pakket nog niet vrij gegeven. Het is aangeraden om de zender hierover te informeren en zij contact opnemen met UPS hiervoor. Mocht u ons via mail willen bereiken, kunt u mailen naar [email protected] Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben. Ons excuses voor het ervaren ongemak. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

Reactie van de melder van de klacht CCM22

1 jaar geleden - En weer een nutteloze reactie van jullie! LOS HET NOU EENS OP! Waarom is het niet vrijgegeven? Ga nou eens proactief aan te slag. Pak jullie verantwoordelijkheid en regel het gewoon. Wat heb ik er aan om jullie weer op die customsmail te benaderen? Om nog wat meer van het kastje naar de muur te worden gestuurd? Om nog maar weer een keer te horen dat er een verzoek is ingediend en men binnen 48u moet reageren, om vervolgens niks te vernemen als ik niet zelf weer contact opneem? Om weer bizarre verzoeken (BTW nr?) te krijgen? Om weer te horen dat jullie het allemaal niet weten en dat ik het track and trace nummer maar in de gaten moet houden? De zender heeft hier ook niets mee te maken aangezien - nogmaals - JULLIE hebben besloten het pakket retour te zenden. Stuur het dan ook gewoon terug en ga nu niet aan mij vragen of ik ajb de zender wil benaderen. Dat is de omgekeerde wereld. Ook het feit dat er totaal niet gereageerd wordt op mijn aangedragen gewenste oplossingen, laat goed zien dat het jullie totaal niet boeit. Dan is een excuus ook echt helemaal niets waard. Dus nee, jullie hebben mij niet voldoende geïnformeerd en jullie hebben mij al helemaal niet voldoende geholpen. Nogmaals: los het op! Eind deze week wil ik een bericht krijgen van de afzender dat ze de retour hebben ontvangen. Het is aan jullie dat te regelen.

Bericht van UPS

1 jaar geleden - Beste Michelle, Bedankt voor uw bericht. Het spijt ons te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden. Ons excuses hiervoor. Heeft u nog vragen of verder hulp nodig kunt u een mail sturen naar ons op [email protected] Ook is de klanten service telefonisch bereikbaar op 020 5040 500. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

Reactie van de melder van de klacht CCM22

1 jaar geleden - Ik heb customs al gemaild op 04-01 en, zoals ik al voorspelde, geen reactie gekregen. Vanochtend heb ik wederom een mail gestuurd. Ook heb ik gister jullie benaderd via twitter, en ook daar heb ik (nog) geen reactie. Daarbij heeft op 06-01 de afzender, zoals gewenst door jullie, een mail naar jullie gestuurd waarin zij de retour accepteren. Sindsdien is er niets veranderd, het pakket is al 4 dagen niet gescand. Dus, zeg het maar....Ik weet het niet meer

Bericht van UPS

1 jaar geleden - Geachte Michelle, Hartelijk dank voor uw bericht.  Ik heb de zending 1ZAV26796898061067 even voor u nagekeken. En helaas stel ik vast dat het pakket sinds 07/01 niet meer werd gescand. In dit geval moet er een onderzoek gestart worden. Gelieve hiervoor contact op te nemen met de verzender van uw pakket. De verzender kan via onze website een claim indienen en van daaruit zal een onderzoek naar de zending opgestart worden. Mijn excuses voor dit ongemak. Mocht u nog enige vragen of opmerkingen hebben, dan verneem ik dat graag. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 18 januari 2022 om 09:28 geantwoord

Beste Michelle Ouendag,

We hebben verder geen bericht meer ontvangen met betrekking tot ons eerdere bericht.
Ook is de klanten service telefonisch bereikbaar op 020 5040 500.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Ons excuses voor het ervaren ongemak.

UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

CCM22

Heeft op 18 januari 2022 om 15:36 geantwoord

Wat een grap dit! Ik heb namelijk het door jullie genoemde emailadres 2x gemaild en geen reactie ontvangen. Daarnaast heb ik de klantenservice gebeld na jullie bericht dat er een claim ingediend moest worden. Naar mijn weten is de 11de of 12de de claim ingediend. Op de 14de is het pakket ineens weer wel gescand, en sindsdien weer niet.

Nog altijd geen oplossing dus...

Alle klachten die gemeld zijn door CCM22