Klacht: uitleg factuur

op 24 april 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

verschil in de factuur
heden middag de netbeheerder hier gehad en heeft opnieuw de meters
uitgelezen tussen deze standen en de factuur zit een verschil
Bij ESSENT klantendienst kunnen en willen mij niet op een normale manier uitleggen hoe dit kan ook mijn gasverbruik is erg hoog ten aanzien
van voor gaande jaren reeds 5x zo hoog

alles klopt volgens ESSENT wij hebben altijd gelijk u niet ben hier al ruim 2 weken mee bezig en geen enkele dame van de klanten service
kan mij op een vriendelijk en niet onvriendelijke manier mij uitleg geven
en wijst weer naar de netwerkbeheerder en deze weer naar ESSENT

ook klant worden

corr uitleg factuur met de verschillen en geen verwijzingen naar elkaar
ESSENT is de leverancier dus ook de admin is van ESSENT
en NIET NETWERKBEHEER

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 26 april 2017 om 13:42 geantwoord

Beste,
Ik heb u vandaag een aantal keren gebeld. Helaas heb ik u niet bereikt.
Op de jaarafrekening is een verbruik in rekening gebracht van de oude meter en de nieuwe meter. De meterstanden zijn werkelijke meterstanden en er zit geen berekende meterstand bij.
In vergelijking met uw eerdere jaarafrekening valt het op dat er op de nieuwe gasmeter inderdaad meer verbruik is geregistreerd dan in voorgaande jaren op de oude meter.
Omdat u in eerdere telefoongesprekken heeft aangegeven dat er geen wijziging heeft plaatsgevonden in uw situatie, is het erg lastig om te verklaren waarom er meer verbruik is geregistreerd op de nieuwe meter.

Ik vermoed dat er iets mis is met deze registratie. Dit kunnen wij helaas niet voor u oplossen. De netbeheerder is namelijk de eigenaar van de meter en heeft als enigste de optie om dit te controleren.
Ik vind het erg vervelend om te zeggen maar ik moet u weer doorverwijzen naar uw netbeheerder. Zij kunnen met u de opties bespreken voor de controle op de meter.

Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan horen we dit graag van u.

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Heeft op 26 april 2017 om 14:36 geantwoord

Essent geeft niet toe ondanks dat er een monteur van de netwerkbeheerder is geweest dat de met door essent opgegeven stand hoger is dan dat de monteur heeft geconstateerd.
Geef gewoon toe dat er een fout is gemaakt moeilijk he
onze meterstand geeft vandaag 26-4 een stand van 904
zie uw factuur

Bericht van Essent

3 maanden geleden - Beste, De meterstand die is uitgelezen op 25 maart 2017 is 823 m3. De meterstand is vandaag 904 m3. De stand loopt dus wel op maar in een snel tempo. In een maand tijd heeft u dus 81 m3 verbruikt. Dat is erg veel. Ik wil u toch adviseren om contact op te nemen met de netbeheerder om dit te laten onderzoeken. Met vriendelijke groet, Angelique Essent Klantenservice Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door a van put