Klacht: Onterechte afschrijvingen door Essent

klagerac306311 ✓ Verified op 31 augustus 2026 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ Essent has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 2 september 2026
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag, Dankjewel voor je bericht. Ik begrijp dat je graag een correctie wilt voor het termijnbedrag van augustus en wordt aangepast naar €32. Ik heb dit direct intern voor je doorgezet. Binnen 2 weken krijg je telefonisch of per e-mail...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 31 augustus 2026

Er is onvrede over de afschrijvingen door Essent, waarbij een klant aangeeft dat er ondanks een gemaakte telefonische afspraak onterecht 65 euro van zijn rekening wordt afgeschreven. De klant heeft al contact gehad met Essent, maar de kwestie is nog steeds niet opgelost, wat leidt tot frustratie.

Mijn Klacht:

Ik heb een probleem met de afschrijvingen van Essent. Ondanks een telefonische afspraak waarin werd beloofd dat het bedrag verlaagd zou worden naar een bepaald bedrag, blijft Essent onterecht 65 euro afschrijven van mijn rekening. Dit is zeer frustrerend en ik heb al contact gehad met Essent over deze kwestie, maar de situatie is nog steeds niet opgelost.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek Essent om de onterechte afschrijvingen te stoppen en het afgesproken bedrag van mijn rekening te incasseren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Essent

1 maand geleden - Beste Bert, Ik heb geprobeerd je telefonisch te bereiken, maar helaas kreeg ik je niet te pakken. Ik heb je situatie bekeken en zie dat je op 2 augustus je termijnbedrag hebt aangepast van €65 naar €32 per maand. Deze wijziging gaat in vanaf de eerstvolgende termijn. Daarom is in augustus nog het oude termijnbedrag van €65 afgeschreven. De automatische incasso van €65 is op 19 augustus teruggekomen als niet gelukt. Hierdoor staat dit bedrag op dit moment nog open. Als je wilt, kan ik hiervoor uitstel verlenen tot uiterlijk 31 oktober. Je kunt het openstaande bedrag dan bijvoorbeeld in twee keer betalen of op een later moment vóór 31 oktober. Laat je weten wat voor jou het beste uitkomt? Dan help ik je graag verder. Met vriendelijke groet, Monique Essent

Reactie van de melder van de klacht klagerac306311

1 maand geleden - mijn maandbedrag voor augustus is 42 euro. Dus Essent geen 65 euro afschrijven en dreigen met incasso. even goed kijken. Graag niet nog meer nutteloos telefonisch contact met Essent. Graag via de mail zodat ik dingen op papier hebt en er binnenkort mee naar de A.C.M. kan. Als dank voor uw onprofessioneel handelen en uw klanten niet serieus nemen. Vraag mij verder af of het hele klantenbestand van Essent niet bij een andere energie maatschappij ondergebracht kan worden. En de overhead voor de consument dus ook naar beneden kan. Bij mijn vorige energie leverancier had ik dit soort problemen niet, als u wild kan ik u de naam van deze betrouwbare maatschappij doorgeven?. Als Essent dit zelf ook inziet wil ik voor 31 oktober 42 euro over maken wat nog teveel is bij mijn vorige energie leverancier was 32 euro per maand voldoenden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 02 september 2026 om 15:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Dankjewel voor je bericht.

Ik begrijp dat je graag een correctie wilt voor het termijnbedrag van augustus en wordt aangepast naar €32.

Ik heb dit direct intern voor je doorgezet. Binnen 2 weken krijg je telefonisch of per e-mail informatie over de afhandeling van je correctieverzoek van het termijnbedrag van augustus.

Je geeft ook aan in je bericht of het bij een andere leverancier ondergebracht kan worden, dit kunnen wij niet. Als je geen klant meer wilt zijn bij Essent, dan kan zelf overstappen naar een andere leverancier.

Zoals aangegeven heb ik het intern doorgegeven en ontvang je binnen 2 weken een mail over de afhandeling van je correctieverzoek.

Ik ga er vanuit je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Groetjes,
Wendy - webcare Essent.

💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie