Klacht: Ten onrechte beëindiging leveringscontract

op 03 september 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Door omstandigheden heb ik twee woningen, waarvan één leegstaande met een leegstandscontract bij Essent. Onlangs heeft iemand zich ten onrechte en buiten mijn weten om aangemeld op mijn adres voor energielevering. Essent heeft toen ZONDER enige kennisgeving mijn energiecontract beëindigd. Als verrassing krijg ik post van Enexis dat ik een nieuw contract moet afsluiten omdat ik anders wordt afgesloten. De volgende dag valt een eindafrekening van Essent op de deurmat met een bijbetaling van € 834,- !!! Deze is zo hoog omdat er geen eindstanden zijn doorgegeven en Enexis dus een compleet verkeerde schatting heeft gedaan. Voor de helderheid, geheel buiten mijn weten om en zonder enig bericht heeft Essent mijn contract dus beëindigd. Door de brief van Enexis kwam ik er pas achter dat er iets gaande was. Ik heb direct Essent gebeld. Hun antwoord: ik moet een foto maken van de meters, met een krant van die dag op de foto om te bewijzen dat de meterstanden echt zijn. Die foto moet ik naar Essent sturen. Als ik geluk heb wordt de eindafrekening dan gecorrigeerd. Vervolgens zal ik een nieuw energiecontract moeten afsluiten.

Ik vind het absurd dat elk willekeurig iemand gewoon mijn energiecontract kan beëindigen zonder dat Essent dit bij mij verifieert en zondert dat Essent mij hiervan op de hoogte brengt.

Gewenste Oplossing:

Omdat ik mijn contract niet heb beëindigd wil ik dat deze gewoon weer gecontinueerd wordt zoals deze was. Ik wil dat de eindafrekening volledig wordt gecrediteerd / vernietigd. Ik heb niets opgezegd, ik wordt NERGENS van op de hoogte gebracht door Essent! Ik wil dat alles gewoon teruggedraaid wordt zoals het was, zonder foto's met kranten etc.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Essent

5 jaren geleden - Geachte heer van der Meer, U heeft op 2 september 2015 een klacht ingediend over het afmelden van een adres zonder dat u hiervan op de hoogte was. Ik heb u telefonisch geprobeerd te bereiken maar helaas geen gehoor. Er zijn nog een aantal onduidelijkheden over uw klacht. Ik zou u willen vragen telefonisch contact met ons op te nemen of om aan te geven wanneer wij u het beste telefonisch kunnen bereiken om uw klacht verder te bespreken en zo een oplossing te zoeken. U kunt ons bereiken op werkdagen van 08.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur op het telefoonnummer 0900 1550. Met vriendelijke groet, Kim Essent

Reactie van de melder van de klacht essent-klant

5 jaren geleden - Omdat ik gewoon moet werken kan ik overdag niet altijd mijn telefoon opnemen. U kunt mij bellen na 17:00 uur of tussen 12 en 13 uur. U kunt uw oplossing of vraag altijd naar mij e-mailen op [email protected] (het is 2015!). Ik ga niet nog meer kosten maken door uw dure 0900-nummer te bellen, het spijt me.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 03 september 2015 om 18:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer van der Meer,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. Hierbij zijn wij samen tot een oplossing gekomen. Ik heb een correctie op de eindafrekening aangevraagd en deze wordt met spoed opgepakt. U krijgt hiervan een correctiefactuur zodra deze is gemaakt. Daarnaast heb ik de woning opnieuw bij ons aangemeld met de overeenkomst die u had. Ook heb ik een uitstel geboekt op de eindafrekening tot dat de correctie factuur is gemaakt. Ik begrijp heel erg goed dat deze situatie niet wenselijk is. Ik vind het erg prettig dat we samen tot een goede oplossing gekomen zijn. U ontvangt van mij nog een attentie per e-mail voor het ongemak dat u heeft ervaren.

Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u verder nog vragen hebben kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Mandy
Essent Klantenservice, webcare

Alle klachten die gemeld zijn door essent-klant