Klacht: Telefonische afhandeling annulering volstrekt onvoldoende ticket 1465278

op 14 juni 2021 over Prijsvrij.nl in de categorie Online Reisbureaus

Prijsvrij organisatie,
een formele reactie.
Onder de voorwaarden van de ANVR staat dat het afreizen naar een onveilig gebied, bijvoorbeeld vanwege een gewijzigd reisadvies een door de reisbranche erkende reden is om een ( pakket) reis te annuleren. Afreizen op donderdagmiddag 27 mei als de status van de bestemming per 30 mei naar oranje gaat, is niet verstandig. We hebben daarom de reis zodra we hoorden van het gewijzigde reisadvies geannuleerd. Afreizen, repatriëring en quarantaine waren geen reële opties. We zijn van mening de enige juiste afweging gemaakt te hebben.
Ik verzoek u uw (voorlopige) beslissing in onze zaak te heroverwegen. Bij geen of negatieve reactie kunnen we niet anders dan vervolgstappen nemen. Erop vertrouwend dat dit niet nodig zal zijn.

Vouchers ter waarde van de reissom of terugstorting van de reissom

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Prijsvrij.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Prijsvrij.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Prijsvrij.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Prijsvrij.nl

Heeft op 16 juni 2021 om 09:54 geantwoord

Beste heer Piek.
Bedankt voor je bericht op Klacht.nl.
Omdat er onlangs telefonisch contact is geweest en er een e-mail is ingediend via de e-mail, verzoeken we je ook vriendelijk het contact enkel via die weg te laten verlopen. Zo kunnen we er namelijk voor zorgen dat het contact op 1 plek blijft en we geen informatie kunnen missen.

We zullen verder contact met je opnemen via de e-mail of telefonisch. We vragen je dit even af te wachten.

Prijsvrij Vakanties

Heeft op 16 juni 2021 om 17:02 geantwoord

Prijsvrij reageert bij voorkeur op mijn klacht telefonisch. Vanwege het antwoord? Voor de geïnteresseerde lotgenoot/ reisgenoot. Nee, ze zijn niet van plan ons tegemoet te komen. Integendeel, Roos van de klachtendesk is boos en teleurgesteld dat ik me niet bij haar uitspraak neerleg. Ze wilde het vanmorgen nog wel even toelichten. Het werd een moeizame monoloog. Een gesprek wil ik het niet noemen. Prijsvrij wijst erop dat het ALTIJD de eigen verantwoordelijkheid en dus risico van de reiziger blijft als de status weer van geel naar oranje gaat. Dat wij in zo’n geval niet KUNNEN afreizen heeft Prijsvrij geen boodschap. Na nog een keer, nu MOET u naar me luisteren, kon ik er niet meer tegen en heb haar weggedrukt.

Alle klachten die gemeld zijn door Drentse reizigers