Klacht: te hoge afrekening

op 14 oktober 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Jaarafrekening gekregen en moet 770 euro bij betalen!! Vergeleken met vorig jaar hebben we minder stroom verbruikt (567 kw) Maar moeten dus meer bijbetalen. vorig jaar hebben we 13 maanden een voorschot betaald en dit jaar 12 maanden dus er gaat 260 euro af dan zit ik nog met een verschil van 500 euro. Gas hebben we hetzelfde verbruikt. Nu ben ik eens goed de afrekeing gaan bekijken en wat blijkt? De kw en kub prijs zit geen btw bij in. Bij Oxio b.v wel dus er komt nog eens 21% overheen. Dit is niet verteld bij het afsluiten van het contract, ja in de kleine lettrtjes staat het. Ik voel mij bedonderd door Essent. Hoop van u te horen!

Ik wil mijn contract verbreken (nog twee jaar te gaan) een oplossing voor het bij betalen van het hoge bedrag zou ook niet verkeerd zijn.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 14 oktober 2016 om 13:37 geantwoord

Geachte mevrouw,

Ik begrijp dat u ontzettend bent geschrokken van de bijbetaling op de jaarafrekening. Ik heb voor u de jaarafrekening en de overeenkomst nogmaals goed gecontroleerd.

Er zijn geen verkeerde tarieven gebruikt op de jaarafrekening. De tarieven waarmee u akkoord bent gegaan zijn ook gebruikt op de jaarafrekening.

Op de specificatie van de jaarafrekening staan de tarieven exclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie. Op het voorblad kunt u dan zien wat de totale kosten zijn hiervan.
In uw overeenkomst die u heeft ontvangen per email op 10 juni 2015 staan de tarieven gesplitst. Ze staan vermeld inclusief btw en exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie. Maar ze staan ook vermeld inclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie.

Omdat alles correct is verwerkt kunnen wij de overeenkomst niet voor u verbreken/annuleren.

U kunt in Mijn Essent een renteloze betalingsregeling treffen voor de bijbetaling op de jaarafrekening. Dat is geen enkel probleem. Mocht dit niet lukken dan horen we het graag van u.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat u had verwacht, mijn excuses hiervoor.

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door P.j