Klacht: slechte compensatie na toegeven fout!

op 21 januari 2014 over Hollandsnieuwe in de categorie Mobiele Telefonie

Ticketnummer: 855823‏
Zojuist heb ik contact gehad met de klantenservice over een klacht die ik heb. Ik heb een abonnement lopen bij hollandse nieuwe en een tijdje geleden is mijn telefoon met simkaart erin gestolen waarop ik een nieuwe simkaart heb besteld. Daarbij heb ik toen zelf een simpele nieuwe telefoon gekocht waar ik de nieuwe simkaart in heb gestopt. Omdat het niet werkte heb ik toen contact opgenomen met de klantenservice. Ze vroegen naar het toestel type waarop ze me vertelde dat het model te oud was en dat de simkaart daarom niet werkte. Waarop ik zei dat het aan de simkaart zou moeten liggen omdat een simkaart van een andere provider wel werkt. Hierop kreeg ik vervolgens het antwoord dat dat niet waar was omdat de simkaart van hollandse nieuwe wel zou werken in een smartphone en dat het er echt aan lag dat ik een oud type toestel had gekocht. Dit vond ik sowieso al raar want de simkaart hoort in elk toestel te werken. Maar ik moest maar naar de belcompany gaan want zij konden hem wel testen. In een smartphone pakte die de simkaart wel dus zei hollandse nieuwe dat ik maar een smartphone moest kopen dan. Met tegenzin heb ik toch maar een smartphone gekocht omdat ik toch bereikbaar moet zijn. Toen ik vervolgens de simkaart in de smartphone heb gedaan bleek dat deze als nog niet goed werkte waaronder internet! Toen heb ik weer contact opgenomen, de instellingen doorgenomen die correct bleken te zijn waarop ik weer naar de bel company werd doorgestuurd. Omdat zij het probleem ook niet konden oplossen moest er volgens hollands nieuwe toch maar een nieuwe simkaart worden opgestuurd. En wat blijkt nou, deze werkt zowel in mijn smartphone en in mijn andere telefoon! Het lag dus toch aan de simkaart zoals ik vanaf het begin al heb gezegd. Ik heb de 2 simkaarten eens vergeleken en het blijkt dat op de niet goed werkende simkaart 3 zwarte strepen in de chip staan, wat dus de oorzaak blijkt te zijn. Logisch vervolg is dus dat ik een compensatie aanvraag omdat jullie hierin fout zijn geweest. Na dit vanmiddag gedaan te hebben heb ik net toezegging gekregen (mailtje in de bijlage). Ik krijg 16,95 + een smsbundel waar ik nooit gebruik van maak! Dit is natuurlijk niks vergelijken met de torenhoge kosten, tijd, onbereikbaarheid en frustratie die dit mij heeft gekost! Onacceptabel dat hollandse nieuwe er denkt zo makkelijk vanaf te kunnen komen en dan ook nog durven zeggen dat het is om mij tevreden te houden. Als je je klant echt tevreden wil houden dan betaal je alle kosten terug en niet 1/10. Ik ben er echt helemaal klaar mee!

Ik zou graag willen dat alle koste die ik heb moeten maken door jullie worden terugbetaald en dit vind ik nog een redelijk voorstel omdat ik dan niet een praat over de tijd dat ik onbereikbaar ben geweest en de tijd en moeite die ik voor dit alles heb moeten doen en laat staan de ergernis die ik gehad heb want die is onbetaalbaar:

aanschaf tijdelijke prepaid simkaart: 7,50 euro
3x opwaarderen prepaid te goed: 30 euro
kosten bellen klantenservice (naar schatting): 10 euro
2x op en neer reizen bel company: 12 euro
aanschaf smartphone (onnodig): 120 euro
Totale kosten: 179,50 euro.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hollandsnieuwe over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hollandsnieuwe in behandeling genomen

Hollandsnieuwe

Heeft op 11 februari 2014 om 12:15 geantwoord

Beste klant,

Naar aanleiding van ons telefonisch contact van vrijdag 07/02 beschouw ik uw klacht als opgelost. Ik zal u in een mail informeren over de voortgang. Mocht u
in de toekomst vragen hebben dan kunt u altijd terecht op Facebook en Twitter.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hollandsnieuwe een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 18 februari 2014 om 16:13 geantwoord

De oplossen is weer bagger slecht. 07/02 is er inderdaad contact opgenomen met mij. Mijn compensatie zou zijn dat ik tot het einde van mijn abonnement niks meer zou hoeven te betalen. Deze loopt nog 9 maanden. Hier zou ik een bevestigende e-mail van ontvangen. Wat ze me vervolgens flikken is 6 (maanden) x 9(bedrag) euro terug storten en dan gewoon weer maandelijkse kosten incasseren. Ten eerste zijn dit dus 3 maanden te weinig ten tweede is de 9 euro maar de helft van me maandelijkse kosten en ten derde zouden jullie het niet terug storten maar zou ik niks meer hoeven te betalen tot aan het einde van me contractperiode. Ook heb ik geen bevestigings mail gekregen zoals me is beloofd. Bij deze boek ik alle incasso's terug en hoor ik graag van jullie waar het nu weer mis is gegaan.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hollandsnieuwe beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door gifslang