Klacht: Samsung UE55JS8500LXXN

op 02 januari 2019 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Op 08-09-2015 hebben wij een Samsung Curved TV (UE55JS8500LXXN) gekocht bij de Media Markt te Middelburg.
Een schitterende TV, na 3 jaar ging de TV kapot (12-10-2018) Er verscheen een zwarte horizontale balk aan de bovenzijde van deze TV. De verticale randen van de TV vertoonden een hel licht aan de beide zijden.
Wij hebben contact opgenomen met Samsung Nederland onder het referentienummer: 4218438014.
We werden verwezen naar de Fa. Servilux. Er moesten foto’s worden opgestuurd van het beeldscherm naar voornoemde firma. De repatie zal ongeveer € 479,99 bedragen, waarbij ee coulance van Samsung ad € 571,56 in mindering gebracht was.

1 week later kregen wij bericht dat het onderdeel, dat moest worden geïnstalleerd niet meer voorradig was.

Samsung Nederland Exchange Staff stuurde ons een bericht (21-12-2018) dat het apparaat niet meer te repareren was en bied ons het volgende aan:
Nieuw Model : Samsung Curved Premium UHD TV 55 inch (UE55NU8500LXXN)
Bijbetaling : € 620,00 ex. € 133,10 bezorgkosten
Betaalmethode : alleen met Pin
(Chahinda M. Exchange Staff)

Deze tv (UHD Curved) is niet de tv (SUHD Curved) die wij voor € 2995,- hadden aangekocht.

Wij hebben gereageerd dat wij graag een gelijkwaardige TV wilden hebben dit werd nu:
Upgrate Model : Samsung Curved QLED TV 55 inch (QE55Q8CNALXXN)
Bijbetaling : € 953,00 ex. € 133,10bezorgkosten
Betaalmethode : alleen met Pin
(Chahinda M. Exchange Staff)

Na diverse mailtjes en telefoontjes naar Samsung Nederland geen reactie meer gehad.
Er werd door een medewerker van Samsung Nederland gezegd op onze vraag waar moet die TV dan vandaan komen, van de leverancier van uw huidige TV. Dit is Media Markt te Middelburg.

Kunnen wij hem daar dan ophalen?

Dat moet worden geregeld door Chahinda M van de Exchange Staff.

Wij zitten nu al meer dan 3 maanden met een kapotte TV. Mijn zus mevrouw J. Dorenbos wonende Frisostraat 1 B te Kamperland is slecht ter been en heeft alleen de TV om het nieuws en entertainment te zien. Dit mist zij nu heel erg.

Wij kunnen de TV bij de Media Markt zelf ophalen en installeren zodat zij weer in haar behoefte is voorzien.

Wij hopen dat er nu snel een oplossing gaat komen. De bezorgkosten ad € 133,10 vinden wij wel heel veel geld.

Wij zijn lid van Tros Radar en hebben dit voorval nog niet gemeld bij hen.
Beste Chahinda M.

U bezorgt ons een steeds groter probleem. Nu vertelt u ons schriftelijk dat u het toestel de Samsung Curved QLED TV 55 inch (QE55Q8CNALXXN) niet voorradig heeft en dat deze in week 5, Februari 2019 de Samsung Curved QLED TV 55 inch (QE55Q8CNALXXN), pas kunt uitleveren.
U heeft toch geschreven dat wij in uw mail van 28 december 2018, de Samsung Curved QLED TV 55 inch (QE55Q8CNALXXN) kunnen kiezen, dan heeft u hem toch voorradig?
Wij hebben het idee dat u het probleem steeds groter maakt en zadelt ons nu op om de leverancier voor een oplossing te laten zorgen.

Samsung is duidelijk in gebreke gebleven door onderdelen van een 3 jaar oude TV niet meer te kunnen leveren, waardoor deze niet gerepareerd kan worden.
Wij denken dat u over dient te gaan voor actie. De genoemde TV de Samsung Curved QLED TV 55 inch (QE55Q8CNALXXN) is wel voorradig bij de Media Markt in Middelburg.

Neemt u contact op met de Media Markt te Middelburg, zodat deze de Samsung Curved QLED TV 55 inch (QE55Q8CNALXXN) kan uitleveren voor een bedrag van € 953,-

De oude TV kan u dan laten ophalen door uw service center.

Ik moge hopen op een spoedige oplossing.

Mevouw J. Dorenbos

Op 3-1-2019 om 11:23 schreef SEBN ADM:

Beste mevrouw Dorenbos,

Bedankt voor je mail.

Vanwege mijn afwezigheid was ik niet in de gelegenheid om te reageren op je mail.

Mijn excuses hiervoor.

Op dit moment hebben wij helaas geen voorraad van QE55Q8CNALXXN, deze komt in de loop van week 5 binnen.

U kunt er ook voor kiezen om contact op te nemen met uw verkoper voor een alternatieve oplossing, zodat u niet nog langer zonder televisie komt te zitten.

Wanneer je de omruiling via ons krijgt kunnen helaas niet bezorgen bij de Media Markt.

Wat betreft de bezorgkosten kunnen wij helaas niets betekenen, omdat deze kosten in rekening worden gebracht door het service center.

Wanneer u gebruik wilt maken van deze oplossing willen wij u vragen om in week 5 contact met ons op te nemen.

Wij zullen ervoor zorgdragen dat uw oude apparaat ter plekke wordt omgeruild met de nieuwe.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Voor vragen kunt u op deze e-mail reageren.

Met vriendelijke groetKind regards,

cid:image005.png@01D41311.2B7E5B60

Chahinda M.

Exchange Staff

E sebn.adm@samsung.com

W www.samsung.com

Samsung Electronics Benelux B.V.

Evert van de Beekstraat 310, 1118 CX Schiphol

P.O. Box 75810, 1118 ZZ Schiphol

Netherlands

Samsung Electronics – Benelux

This message is confidential. If you have received it by mistake, please let us know by e-mail reply and delete it from your system. You may not copy this message or disclose its contents to anyone. Any e-mail messages from Samsung are given in good faith but shall not be binding. Trading as Samsung Electronics Benelux B.V., a company registered under KVK number 27157139 the Netherlands, 1118 CX Schiphol, Evert van de Beekstraat 310, with a Belgian Branch, 1831 Machelen, Leonardo Da Vincilaan 19, with VAT-number 0472.450.079.

Familie Dorenbos

jetty.dorenbos@outlook.com
Gsm: 06-19388597

Als binnen afzienbare tijd de Samsung Curved QLED TV 55 inch (QE55Q8CNALXXN) opgehaald kan worden bij de Media Markt in Middelburg. Zij hebben voornoemd toestel in voorraad.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jetty Dorenbos