Klacht: onterecht op onderzoekskosten gejaagd

stuupke op 03 juli 2018 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In oktober 2017 heb ik een nieuwe Samsung Gear S3 SM-R760 Frontier gekocht via Ebay bij een bedrijf in Duitsland. Ik kocht het horloge ivm hardlopen. Na ongeveer een half jaar kreeg deze smartwatch problemen met het vinden van GPS lokatie. Hierop heb ik telefonisch contact opgenomen met Samsung. Ik diende een storingsmelding te doen, hetgeen ik deed, terwijl ik de Samsung medewerker aan de telefoon had. Bij het invullen werd het serienr van mijn horloge niet herkend. De medewerker zei daarop dat ik mijn typenr moest invullen. Mijn horloge werd vervolgens opgehaald. Een dag later kreeg ik het bericht dat mijn horloge uit Koeweit afkomstig was en dat hij daardoor niet gerepareerd werd omdat hij buiten de Europese garantie viel. Ik was hiervan niet op de hoogte, omdat ik mijn horloge in Duitsland kocht. Ik zou mijn horloge enkel ongerepareerd retour kunnen krijgen na het betalen van 61 Euro aan onderzoekskosten. De Samsung medewerker heeft mij hier niet op gewezen toen de site mijn serienummer niet herkende. Als ik hierop gewezen was, had ik mijn horloge niet opgestuurd, maar had ik een claim ingediend bij de verkopende partij. Ik ben nu dus onnodig op onderzoekskosten gejaagd, terwijl mijn probleem met het horloge niet is opgelost.
Ik heb hierna nogmaals telefonisch contact opgenomen met Samsung en mijn klacht verteld. Zij zouden het oorspronkelijke gesprek opvragen en met een oordeel terugkomen. Na een aantal keer vragen of het gesprek opgevraagd was, kreeg ik de melding of ik voortaan contact wilde zoeken via email. Ik heb hierop een email gestuurd naar het opgegeven adres [email protected]. De reactie die ik ontving ging puur over het niet binnen de Europese garantie vallen, en niet over de kosten, waar ik niet op vooraf op gewezen was. Hierop heb ik nogmaals een mail gestuurd om hier op te wijzen en nogmaals mijn klacht te doen, echter tot op heden geen reactie meer ontvangen van Samsung. Mijn horloge heeft meerdere weken bij Dynafix gelegen, omdat ik het niet eens ben met deze gang van zaken. Ik heb zojuist de onderzoekskosten a 61 Euro toch betaald, omdat ik mijn horloge terug wil hebben.

Gewenste Oplossing:

Als Samsung de onderzoekskosten a 61 Euro op zich neemt en mij deze terugbetaald.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door