Klacht: Ondeugdelijk product

op 13 februari 2020 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik heb een smart tv van Samsung aangeschaft na 2 jr en 4 maanden begon het beeld te haperen. Ik ben persoonlijk langs gegaan BCC om mijn probleem voor te leggen. De teamleider daar begon meteen over ja maar hij valt buiten de garantie dus zijn eventuele reparatie kosten voor u rekening! Pardon… als je een tv aanschaft van bijna € 1500,- mag je verwachten dat die langer mee gaat dan 2 jr en 4 maanden. BCC heeft een monteur ingeschakeld om te kijken waar het probleem lag. Het bleek om een technische storing te zijn die niet door mij is toegebracht. Dit is een veel voorkomende probleem bij de tv’s van Samsung. Kortom het scherm moet vervangen worden, dat betekend dat de kosten volledig vergoed moeten worden omdat de tv non-conform blijkt. Er is echter alleen een coulance toegepast op de reparatie kosten. €500,- moet ik volgens BCC uit mijn eigen zak betalen omdat het levensduurverlengend is en zij deze kosten aan mij mogen doorberekenen. Als het apparaat non-conform blijkt zou BCC de volledige kosten vergoeden, maar dat staat volgens hun niet op de prijsopgave. Volgens de reparatie bedrijf staat dat wel degelijk op de nota, want als de tv niet non-conform was dan zou er ook geen coulance zijn toegepast op de reparatie kosten.
Ik wordt van het kasje naar de muur gestuurd en zit al maanden zonder tv!
Toevallig heeft een collega exact dezelfde tv en ook bij haar is het beeld na 2jr en 2 maanden gaan haperen. klantenservice van Media Markt heeft dit netjes opgelost door haar tv wel kostenloos te repareren.

Ik eis dat Samsung of BCC de reparatie kosten volledig vergoeden, daar heb ik wettelijk recht op.

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lisa