Klacht: Lcd-tv defect binnen 2,5 jaar reparatiekosten betalen!

op 22 mei 2020 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik heb voor €1100 een Samsung lcd-tv gekocht waarvan begin dit jaar enkele pixels uitvielen. Dit werden er steeds meer en heb ik via Whatsapp contact gezocht met Samsung. Ze maakten vrijblijvende reparatieorder aan en daarin wordt het volgende voorgesteld: Werkzaamheden :
Deze prijsopgave is op basis van coulance. De afschrijving is gebaseerd op de UNETO-VNI afschrijvingstabel. U betaald 43.05% van de totale reparatiekosten, Samsung neemt het restant voor haar rekening.
Buiten arbeid, transport en handling, worden alleen de vervangen onderdelen in rekening gebracht. Deze prijsopgave is derhalve indicatief.
Image

Transport € 49,59
Coulance van Samsung – € 391,91
Totaal € 296,26
BTW 21% € 62,21
Totaal incl. BTW € 358,47.

Dit is natuurlijk geen coulance!!! Het is zelfs zeer klantonvriendelijk te noemen.
Een dure lcd-tv van Samsung moet toch minimaal 6 jaar mee gaan en niet al defect in 2,5 jaar tijd.
Ik hoop dat Samsung begrip heeft voor de situatie een in eerste instantie een verkeerde inschatting heeft gemaakt en inziet dat ze de kosten niet bij de klant in rekening kan brengen.

Als Samsung zelf opdraait voor de kosten.

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Henohl