Klacht: Geen herstel bij uitval toestel n.a.v. update

minoes37 op 17 juli 2018 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn Samsung Galaxy S7 stopte normaal te functioneren na de Oreo update. Ik ben bij een support punt geweest, harde reset, nogmaals gedaan paar dagen later maar hielp niet. Klachten bestaan uit spontaan uitvallen van toestel met volle batterij, scherm dat niet wakker wordt bij indrukken power toets of zwaaien voor het scherm. Blijft gewoon zwart. Minuut later krijg ik weer beeld. Te laat voor die mooie foto, en gewoon hoogst onwerkbaar. Je belt bv een nummer met keuzemenu, kun je niets intoetsen omdat scherm zwart blijft..krijg je nogmaals het bandje omdat je geen keuze gemaakt hebt. Of je wilt gewoon iets op je telefoon doen, moet je eerst lang wachten. Schakelt ook binnen tijd die je vastgelegd hebt, bv 10 minuten alweer uit.

Dat kan gebeuren maar dan verwacht ik dat het naar behoren opgelost wordt. Ik krijg een update die me nu 200 euro kost. Om het feit dat er op een toestel van 2 jaar oud een beschadiging linksonder in het scherm zit. Die geen enkel verband heeft met de werking van het toestel na de upate.
De software wordt alleen hersteld als ik ook een nieuw scherm laat plaatsen. Dat kost 200 euro. Voor een toestel dat perfect werkte tot voor de update. Contact met Samsung wees ook uit dat het toestel de update soms niet aankan. Daarom, laat maar ophalen dan wordt het gerepareerd.

Ja, er zijn garantievoorwaarden dat weet ik, maar in dit geval is er sprake van een falen van het toestel na een verstrekte update. Samsung trekt de handen ervan af en stelt dat herstel van de software alleen gedaan kan worden als ook het scherm vervangen wordt. Verwijst daarvoor naar de reparatiepartner. Ik heb aangegeven dat ik klant ben bij Samsung, niet de reparatiepartner. Dat er geen enkel logisch verband is tussen vervangen van een perfect werkend scherm en de verknalde software sinds de update.
Ik kreeg het deksel op mijn neus, ze waren zelfs niet bereid het kosteloos terug te sturen om zelf dan maar door te gaan met een sterk verminderde werking van het toestel.
Dan zou ik desnoods een niet officiele besturing plaatsen via via, ben ik slechter af maar in ieder geval kostenneutraal behalve de halve vakantiedag die het me kostte toen mijn volgeladen toestel s nachts uitviel en ik veel te laat op werk kwam omdat mijn wekker het dus ook niet deed.
Ik ben zeer teleurgesteld, bij het eerste telefoontje werd voorgewend dat mijn toestel het na harde reset echt weer normaal zou doen, bij het tweede dat het allemaal opgelost zou worden als ik het toestel op zou laten halen. Niemand heeft mij verteld dat er dan ook kosten voor het scherm bij zouden komen, ook al heb ik in het tweede telefoontje met Samsung wel benoemd dat er een beschadiging op het scherm zat. Omdat ik ook al bij een Samsung Service shop was geweest voor de reset en ik daar gewoon werd geholpen was er volgens de medewerker geen probleem.

Gewenste Oplossing:

De software herstellen naar een werkend toestel. Of mijn geld voor het opsturen en retourneren terug krijgen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door