Klacht: nieuwe accu samsung snel leeg, burocratische oplossing geboden.

op 07 juni 2014 over Samsung-Batterij.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

ik had na 1,5 jaar intensief gebruik van mijn smartphone een nieuwe accu nodig en bestelde een nieuwe niet-originele accu bij samsung-batterij.nl.
Deze werk snel geleverd, maar merkte direct al op dat na het lostrekken van de lader de accu binnen 20 minuten op 85% stond (ipv 98% ofzo).
maar in het briefje erbij stond dat je de accu moest calibreren (een paar keer volledig leegmaken tot 10% en dan weer volledig opladen), maar dit bleef ook na 3 weken. daarna begon de capaciteit terug te lopen en moest ik noodgedwongen tussentijds opladen om de dag rond te komen.
Dit heb ik nooit gehad met mijn 1e accu!. toen maar een een taskkiller eroverheen gegooid, om te kijken wat dat doet, maar geen resultaat.(ik sluit alle apps ook altijd netjes af.) en daarna de 1,5 jaar oude originele-batterij uit de telefoon van mijn vrouw geruild , en daar was alles weer goed mee, en ik kon gewoon de hele dag ruimschoots doorkomen.
samsung-batterij.nl gemailt (met dit hele verhaal) en kreeg eerst de calibratie-tips…….daarna de taskkiller-tips en daarna werd mij verzocht de accu retour te sturen voor garantie, MAAR dat kan natuurlijk niet want dan heb ik geen telefoon meer……., dus voorgesteld dat ze een nieuwe accu opsturen, waarna ik de defecte accu terug zou sturen. Dit kon niet ivm de garatievoorwaard…….en, dus ik moest eerst maar een nieuwe accu kopen, en hopen dat ze mij terugbetalen na retour accu.
Kijk, als je nu een siliconen hoesje koopt en terug moet sturen, is dat nog wel haalbaar, want de telefoon funktioneert dan nog gewoon, maar zonder accu heb je niets meer……

Jammer dat ze zo met hun klanten omgaan. Zal geen lang leven hebben zo!

als ik een nieuwe accu opgestuurd krijg met een retour envelop voor de defecte accu.

Alle klachten die gemeld zijn door dennisvw