Klacht: Prijsvrij oplichterij!

op 26 mei 2021 over Prijsvrij.nl in de categorie Online Reisbureaus

Maart 2019 (!) een voorlopige boeking telefonisch gemaakt bij Prijsvrij. Nooit meer iets van vernomen, geen mail, geen brief, geen telefoontje, helemaal NIETS. Ik ging er vanuit dat er iets bij de voorlopige boeking mis was gegaan en uiteindelijk ook besloten een andere keer te gaan. Een paar dagen voor de vermeende vertrekdatum in sept 2019 (!) ineens een medewerker aan de telefoon??????? De situatie uitgelegd…..er zou een opname zijn maar alsnog ging ik van een voorlopige boeking uit!!!! Maar ook zo raar, er is dus ook geen aanbetaling gedaan, geen correspondentie, ineens die medewerker van Prijsvrij aan de telefoon. Dat ik maar moest betalen, ook al zou ik niet gaan. De meneer in kwestie was erg intimiderend en onbeschoft. Ik nog mailtjes terugzoeken maar echt helemaal niets ontvangen. Het leek erop dat Prijsvrij genoegen nam met mijn uitleg, maar niets is minder waar!!!! Ik kreeg ineens eind april 2021 , dus anderhalf jaar later (!)?een mail van Sunmix (?) met een factuur van €4000,00 en dat ze mij een prettige vakantie wensten???? Ik deed het als een spookfactuur af maar ik kreeg nu na een paar dagen een aanmaning met dat de reis in zicht kwam en dat ik de rest betaling moest voldoen. Ik heb teruggemaild dat ik geen reis had geboekt, waarop ik geen antwoord heb gekregen……tot ik vanmorgen van Rechtnet advocaten een mail kreeg dat Prijsvrij een bedrag van nu in totaal €3000 vordert. Wat een nare en klantonvriendelijke ervaring met Prijsvrij. Ze nemen totaal geen eigen verantwoordelijkheid voor hun eigen fouten, namelijk dat ze nooit enige vorm van correspondentie is geweest! Ook geen factuur voor de aanbetaling gehad, dan moet je toch even met je cliënt in contact treden???? Sterker nog als de aanbetaling niet wordt voldaan binnen de gestelde termijn dan wordt de reis toch geannuleerd???? Nee ik krijg een paar dagen voor het vermeende vertrek een telefoontje, nooit tickets, nooit reisvouchers of informatie ontvangen. Ik vind dit een hele slechte zaak van Prijsvrij, gaat hen alleen om geld, niet om tevreden klanten.

Als mijn kant van het verhaal serieus genomen wordt, ik heb deze casus ook aangemeld bij de geschillencommissie van de reisbranche. Het zou fijn zijn als we dit kunnen oplossen zonder advocaten en rechtszaken. Prijsvrij heeft hier flinke steken laten vallen maar erkennen dat totaal niet!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Prijsvrij.nl over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Stephania

1 maand geleden - Ik heb deze review ook op Trustpilot gezet, ik moest ter verificatie een bewijsstuk van deze casus over Prijsvrij mailen. Ik heb de mail van de advocaten van Rechtnet die mij gaan dagvaarden binnen 3 dagen als ik geen €4000,00 betaal maar dat vindt Trustpilot niet genoeg bewijs....ze gaan mijn review offline zetten. Tja Trustpilot heeft blijkbaar belang bij Prijsvrij, zal wel een sponsor zijn, dus waar blijft je recht als consument?

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Prijsvrij.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Prijsvrij.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Prijsvrij.nl

Heeft op 28 mei 2021 om 09:57 geantwoord

Beste mevrouw Stevens,
Bedankt voor het indienen van uw klacht via Klacht.nl.
Naar aanleiding van uw dossier kan ik u het volgende informeren.
Uw dossier is ondertussen uit handen gegeven aan een externe partij, hierdoor kunnen we als Prijsvrij Vakanties niet verder meer in gaan op uw berichten over de situatie.

Wij zullen berichten die nog volgen over de situatie ook niet meer in behandeling nemen.

Prijsvrij Vakanties

Heeft op 28 mei 2021 om 10:12 geantwoord

HET IS DUS NIET OPGELOST!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Stephania