Klacht: Persoonlijke OV met studentenabbonement ingenomen

op 12 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Beste medewerkers van NS,

Op deze stralend mooie dag zat ik in de trein richting amsterdam. Op moment van controle op het traject Leiden Centraal – Nieuw Vennep werd mijn persoonlijke OV-chipkaart ingenomen door de conductrice. De reden hiervoor was een gebrek aan leesbaarheid van de pas aangezien de voorkant vervaagd was. Als dat de gang van zake is begrijp ik dat, zelfs nadat ik een zeer duidelijke foto van dezelfde pas op een laptop laat zien, van wanneer hij nog nieuw was. Vervolgens vraag ik aan de humeurige conductrice of zij haar naam aan mij kon geven voor verdere referentie. Dit verzoek werd geweigerd. Op de vraag of zij zeker wist dat zij bevoegd was om dit op zo’n manier te doen, wees ze nijdig naar haar badge in de vorm van een duim. Na een beetje research te hebben gedaan blijkt het dat zij een bewijs moet afgeven na desbetreffende actie. Deze heb ik niet ontvangen. Nu ben ik mijn persoonlijke OV-chipkaart kwijt, waarop een studentenabbonnement en automatisch opladen staat. Ik vind het zeer slordig hoe dit alles heeft plaatsgevonden. Nu moet ik de zo behulpzame conductrice met mijn persoonlijke OV-chipkaart vertrouwen?

Ter informatie:
De trein vertrok 13:06 van Leiden Centraal.
Het treinstelnummer is: 2401.

Luciën Tuijp

Duidelijkheid en hopelijk een verontschuldiging voor de manier van handelen.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 09 mei 2016 om 13:25 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door lucientuijp