Klacht: Pakket in andere woonplaats geleverd bij vreemde

op 24 juni 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket wat vanuit Kortrijk België komt. is geprobeerd op vrijdag 16.06.2017 aan te leveren door DPD.
Op die dag om 9:16 uur mailtje ontvangen met melding dat tussen 11:37 en 12:37 uur het pakket geleverd wordt. Er is echter niemand thuis, en op de mail kan ook niet antwoord verzonden worden omdat het mailtje pas gelezen word als het bezorgmoment voorbij is.
Op dezelfde dag een tweede mailtje ontvangen met de melding dat er geen aflevering heeft plaatsgevonden. Er kan met een pakketinformatie nummer ingelogd worden om het eerst volgende aflevermoment te bekijken en dit eventueel aan te passen.
De datum die aangegeven word kan er ook niet niemand aanwezig zijn dus probeer ik dit op zondag te wijzigen. Na de gegevens ingevuld te hebben (minimaal 1 week later als eerste bezorgmoment) is niet zichtbaar of dit ook werkelijk gelukt is.
Op dinsdag belt mijn vrouw met service nummer 0900-3734663 om het bezorgmoment te checken en eventueel te wijzigen.
Afgesproken wordt dat het pakket op donderdag 22.06.2017 afgeleverd zal worden in Tholen.
Mijn vrouw zorgt voor de gehele dag dat zijzelf of iemand anders aanwezig is, maar er wordt de gehele dag niets afgeleverd.
Vrijdag 23.06.2017 komt om 9:14 uur een mailtje binnen (die wij niet kunnen lezen omdat beiden aan het werk zijn) dat het pakket tussen 12:57 en 13:57 in Stavenisse op een voor ons onbekend adres afgeleverd zal worden.
Om 18:20 uur krijgen wij van de betreffende bewoner een sms-je dat er een pakket van ons bij hen is afgeleverd.
Het mobiele nummer is gevonden op een document binnenin ons pakket.
Omdat wij zitten te springen op het pakket (waarde 40 Euro), is besloten om zelf het pakket je af te halen in Stavenisse om het in ieder geval in huis te hebben en wordt 36 km gereden om het in huis te krijgen.
Op het pakket zit naast de adressticker van ons adres een tweede sticker met het adres in Stavenisse

Ik ben tevreden als DPD een gegronde reden voor deze situatie geeft en de kosten voor het zelf ophalen in Stavenisse vergoed.

De bewoners in Stavenisse waren gelukkig zeer eerlijke nette mensen die gezorgd hebben dat e.e.a. bekend werd. Waarvoor dank.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 12 juli 2017 om 15:02 geantwoord