Klacht: Ov chipkaart vernieuwen onmogelijk voor klanten

Juliane Rosenthal op 12 september 2023 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Het zou heel makkelijk moeten zijn om online je ov chipkaart te vernieuwen. Helaas nis het tegendeel het geval.
Ik ben hier al 2 weken me bezig. Je moet een account aanmaken bij Mijn Ov chipkaart. Met mijn activatielink werkte het account een week niet. Nadat dit eindelijk was opgelost moet je de kaart koppelen aan het account. Hiervoor krijg per post een koppelcode toegestuurd. Vervolgens doorloop je allemaal stappen met als laatste stap de koppelcode. En dan gebeurd niks. hierop blijf je hangen en de kaart wordt dus niet toegevoegd. Zonder gekoppelde kaart kan je nus helemaal niks doen.
Dan kan je dus alleen nog maar bellen. Naar eindeloos keuzemenu krijg je niemand aan de lijn als je zegt dat je een account hebt, want met een account kan je de kaart toch wel zelf aanvragen. NIET DUS! Dus dan maar zeggen dat ik geen account heb. Medewerkers aan de lijn hebben geen idee van waar ik het over heb en kunnen er ook 0 aan doen. Top!
Het enige wat ze kunnen doen is de kaart per telefoon voor mij aanvragen maar dan mag ik er dus in plaats van 7 euro 11 euro voor betalen. Want ja, via telefoon is het duurder.
Feit is wel dat ik er niks aan kan doen dat ik het niet via de site kan aanvragen omdat de site gewoon niet werkt. Ook niet naar de 30ste keer proberen en opnieuw alles in toetsen.
Echt schandalig hoe OV chipkaart met zijn klanten omgaat. Zo slecht geregeld en en slechte klantenservice die ooit heb ontvangen.
Uiteindelijk dus 11 euro moeten betalen, want geen keus. Ik moet een nieuwe kaart. Echt erg teleurgesteld!

OV chipkaart zou echt goed moeten kijken dat hun website werkt en dat de medewerkers aan de telefoon andere oplossingen hebben voor klanten die hun best doen het zelf op te lossen.
Verder zou ik graag het geld dat ik te veel heb moeten betalen terug willen. Zie het niet zitten 11 euro te moeten betalen voor iets wat ook voor 7 kan. Sowieso niet als het niet aan mij ligt dat het duurder is.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Juliane Rosenthal