Klacht: Nieuwe kaart

op 14 juli 2019 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ben de handigste niet en raak regelmatig spullen kwijt, zoals vannacht mijn bankpas en mijn ov kaart. Het lijkt onwaarschijnlijk maar ik baal er veel harder van dat ik dan mijn OV kaart ben verloren dan mijn bankpas; die heb ik namelijk binnen 30 sec geblokkeerd en vervangen, en dat kost mij 3,- euro. Voor mijn OV chipkaart moet ik eerst met een incompetente klantenservice bellen omdat ik mijn inlog code van mijn OV niet meer weet, werd me aangeraden een nieuw account aan te maken terwijl ik niet kon inloggen omdat ik mijn nieuwe pas nooit had gekoppeld (dat zien ze niet?) Vervolgens dien ik 11 euro te betalen voor een nieuw stukje plastic met precies dezelfde gegevens en foto 7,50 voor een anonieme ov kaart waar ik mijn studentenreisproduct op kan zetten, waar ik niet direct iets aan heb want mijn oude saldo kan niet meegenomen worden, waardoor ik hier alsnog 15 euro opnieuw moet opladen terwijl dat nog op mijn oude kaart stond. Dat is bij elkaar gerekend dan toch weer 33,50,- wat je betaalt aan het verliezen van je ov (scheelt niet veel met het verliezen van je ID kaart). Dat saldo bedrag wat ik nog extra op moest laden krijg ik terug gestort op mijn bankrekening maar Mijn OV kennende zullen daar wel wat weken overheen gaan. Net als bij het ontvangen van de nieuwe kaart.

Dit is geen concrete klacht waarbij ik een oplossing verwacht. Wellicht ben ik als klant bij als de OV chipkaart geen apart bedrijf meer is en zich samenvoegt met de NS. Ik wantrouw de manier waarop OV chipkaart handelt als losstaand maar zeer groot OV bedrijf en vraag mij sterk af waarom Nederland het toelaat dat dit zo'n grote winst rond is. Wellicht zou het mijn frustratie naar het bedrijf verminderen als daar meer duidelijkheid over werd geschetst.

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

14 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Pietjeee22