Klacht: Kosten vervangende abo kaart omdat foto niet gecontroleerd wordt op juiste persoon

Jan de Vos op 02 december 2015 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een Kids Vrij abonnement besteld voor mijn zoontje van 5 jaar met een persoonlijk ov chipkaart. Daarbij is per ongeluk de foto van mijn vrouw i.p.v. mijn zoon geupload. Als de foto niet zou voldoen zou je na 2 ca. dagen bericht krijgen en kon je een nieuwe foto insturen.

Niets over de foto gehoord maar wel per post een OV chipkaart ontvangen met de foto van mijn vrouw erop, met de geboortedatum van mijn zoon en de vermelding dhr. met daarachter de naam van mijn zoon.

Dat dat niet klopt is overduidelijk, maar blijkbaar is het gewoon mogelijk een ov chipkaart te bestellen met een foto van een volwassen vrouw terwijl de persoonsgegevens die van een kind zijn.

Er vindt dus blijkbaar geen controle van de foto plaats op juiste persoon. Gebeld met de ns, die verwees naar ov chipkaart telnr.
Gebeld, en het bleek dat een vervangende kaart 11 euro kost.

Dat is dus een dubbele tegenvaller. Het zou fijn zijn als de de ingestuurde pasfoto\’s voor de ov chipkaart gecontroleerd zouden worden, niet alleen op kwaliteit van de foto maar ook op juistheid van de persoon.

Gewenste Oplossing:

Als ik kostenloos een vervangende ov chipkaart met de juiste foto van mijn zoon ontvang voor 16 december want dan hebben we hem nodig.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door