Mijn Klacht:
Vandaag netjes met mijn 40% voordeelurenabonnement ingecheckt op Nijmegen CS. Echter op Amsterdam CS konden de apparaten de kaart niet meer lezen. Naar de balie gegaan, ook daar onleesbaar. Oplossing die mij geboden werd: anonieme chipkaart aanschaffen à 7,50 euro en daar dan 40% korting op zetten of een normaal kaartje kopen. Klantenservice gaf hetzelfde antwoord. Ik heb dit geweigerd. Op deze manier word ik namelijk in principe financieel benadeeld voor een defect dat buiten mijn schuld om is ontstaan. Vroeger kon ik gewoon papieren kaartjes kopen en wat mij betreft was dat zo gebleven; ik wíl helemaal geen chipkaart, juist door de storingsgevoeligheid. Ik zit nu dus in de trein zonder ingecheckt te kunnen hebben.
Daarnaast kost het aanvragen van een vervangende kaart ook nog eens 11 euro en ook dat bedrag wil ik niet betalen. De kaart heeft geen beschadiging en zit altijd netjes opgeborgen in mijn portemonnee.
Gewenste Oplossing:
Als ik kosteloos een vervangende chipkaart ontvang en de extra kosten die ik vandaag mogelijk maak bij een controle door de conducteur vergoed krijg.
