Klacht: Opzegvergoeding ook na emigratie

op 08 mei 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Ik heb een klacht over Essent. 2 weken geleden heb ik ze telefonisch benaderd en verteld dat ik vanwege emigratie mijn contract wil opzeggen. Kreeg te horen dat dit wel mogelijk was maar moest wel de opzegboete betalen van 100 euro. De medewerker aan de lijn was nogal klantonvriendelijk en ik had het idee dat hij niets wilde weten van mijn persoonlijke situatie. Hierna heeft een familielid contact gehad met Essent, en geprobeerd de situatie uit te leggen. Vanwege het overlijden van mijn echtgenoot heb ik besloten om te emigreren, maar ook dit keer werd er niks mee gedaan. Mijn vraag of klacht is of dit wel een juiste handelswijze is. Ik heb destijds ervoor gekozen om een contract te nemen met een vaste einddatum. Maar niemand weet wat leven ons kan brengen. Ik heb uw algemene voorwaarden nagelezen en er staat alleen dat er moet worden gehouden aan de einddatum. Maar ben van mening dat in uitzonderlijke gevallen zoals emigratie of overlijden een uitzondering kan worden gemaakt. Maar goed u denkt hier anders over. Toch wil ik hiermee aangeven wat voor een bedrijf u bent.

Ik denk gewoon dat ik de opzegboete moet betalen aangezien ik al van hun de eindafrekening heb ontvangen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 08 mei 2017 om 10:26 geantwoord

Beste Zuog,

Gecondoleerd met het verlies van uw echtgenoot. Ik begrijp dat u in een moeilijke periode zit.

U bent op 10 juli 2015 klant van ons geworden met een overeenkomst voor 3 jaar. In de bevestiging die wij hebben verstuurd op 9 juli 2015 staat dat bij een voortijdige beëindiging van de overeenkomst er een opzegvergoeding in rekening gebracht gaat worden.
Toen u klant van ons bent geworden hebben wij voor een periode van 3 jaar elektriciteit en gas ingekocht. Dit kunnen wij niet meer doorverkopen en brengen wij dus een boete hiervoor in rekening. De boete hebben wij hierdoor terecht in rekening gebracht en laten we niet vervallen.

Ik snap inderdaad dat we niet weten wat er in de toekomst staat te gebeuren. Ik hoop dat u ook kunt begrijpen dat u zelf de (noodgedwongen) beslissing gemaakt heeft om te emigreren, ondanks de begrijpelijke reden die u heeft.

Ik wens u heel veel sterkte de komende tijd.

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Heeft op 08 mei 2017 om 13:17 geantwoord

Nou goed u zal vast geen een klant kunnen werven voor een periode van drie jaar. En zal vast blijven zitten met ingekochte elektriciteit en gas. U bent toch een energiebedrijf dat ingekochte energie komt altijd wel aan te pas. maar goed hiermee wil ik duidelijk maken mensen kies nooit Essent vooral niet als u een contact

Alle klachten die gemeld zijn door Zuog