Klacht: Oplichting

op 04 augustus 2016 over CMTelecom in de categorie SMS Diensten

Ik ben er per toeval achter gekomen dat ik een abonnement had bij SMS-dienst 6010 gefaciliteerd door CMTelecom en verrekend via Telfort. Zag het afgelopen jaar berichten binnen komen van afzender 6010, zag dat altijd als SPAM, en klikte dat weg. Nooit zo’n bericht geopend. Nu zie ik dat ik langer dan een jaar voor “FUN-content” soms 2x daags 1,50 euro per bericht heb moeten aftikken. Dit is ordinaire oplichting en verwacht, wanneer deze bedrijven zich zien als eerlijk, dat het bedrag volledig terug gestort wordt. Dat Telfort deze betalingen via haar facturen laat gebeuren is zeer dubieus. Ik heb nooit ergens voor getekend of ooit om gevraagd.

Wanneer het volledige totaalbedrag aan betaalde SMS-jes wordt terug gestort.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CMTelecom

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CMTelecom in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht MartijnKessler

7 maanden geleden - Beste CM Telecom, U heeft de moeite genomen mij een standaard mailtje te sturen, zie kopie hieronder. U gaat geheel voorbij aan mijn klacht, en dat is dat CM Telecom de SMS-oplichterij van Fun Content 6010 mogelijk maakt. Dat bedrijf Fun Content is nergens te traceren, nergens op aan te spreken, laat staan dat ze een rechtsgeldig door mij geaccordeerd contract hebben. Het bestaat bij gratie van jullie diensten, lichten mij en vele anderen vele jaren dagelijks op, en jullie zullen er goed van meeprofiteren. Dat maakt jullie verantwoordelijk in deze. Wanneer jullie in staat zijn mij zoveel geld afhandig te maken, zal het jullie ook moeten lukken om dit weer terug te draaien. Via smsafmelden.nl wordt ik geconfronteerd met een eigen regel dat er maar voor 3 maanden geld retour kan worden aangevraagd. Daar ga ik niet mee akkoord. Ik geef u de kans e.e.a. met uw zakenpartner Fun Content 6010 op een juiste manier af te handelen namens mij. Anders voel ik mij genoodzaakt vervolgstappen met de nodige publiciteit in werking te stellen. De heer Martijn Kessler "Beste meneer, mevrouw, Wij hebben uw verzoek in goede orde ontvangen. CM telecom is een SMS provider. Net zoals de postbode de post bezorgt, zorgen wij ervoor dat bedrijven SMS berichten kunnen versturen of content kunnen chargen via de mobiele telefoon. U kunt uw mobiele nummer checken en een terugbetaling aanvragen op www.smsafmelden.nl . Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest en zien graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groeten, Customer Care Team CM telecom "

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CMTelecom een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CMTelecom

Heeft op 05 september 2016 om 11:37 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door MartijnKessler