Klacht: Onterechte incassokosten

op 07 juli 2016 over Credios Incasso in de categorie Incassobureaus

Mijn vriend heeft na een bezoek aan de tandarts een nota ontvangen. Deze is tijdig voldaan door zijn ouders in België. Na een aantal maanden kreeg mijn vriend een brief van Credios waarin stond dat er incassokosten in rekening werden gebracht. Dat was tevens het moment dat mijn vriend erachter kwam dat er bij de verwerking van de betaling kennelijk iets mis was gegaan. Doordat hij geen aanmaningen heeft ontvangen heeft hij geen enkele reden gehad om niet te denken dat de betaling correct verwerkt was.
Inmiddels heb ik alweer twee maanden geleden namens mijn vriend bezwaar aangetekend bij Credios waarin ik vraag om de incassokosten kwijt te schelden. Credios lijkt echter enkel uit te zijn op geld. De argumenten die worden aangedragen waarmee zij pretenderen rechtmatig te handelen worden – hoe vaak ik het tegendeel ook benoem en hoe duidelijk al is geworden dat de argumenten ongegrond zijn – continu herhaald, waardoor we geen stap verder komen.
Wat mij inmiddels wel is opgevallen is dat Famed/Credios een behoorlijk negatieve reputatie heeft opgebouwd en bekend staat om het onrechtmatig in rekening brengen van (incasso)kosten en aan de lopende band dreigen met rechtsmaatregelen.

Ik ben tevreden wanneer de incassokosten worden kwijtgescholden.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Credios Incasso over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Dinja Kuijp