Klacht: Onterecht acceptgiro

op 11 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

In maart wou ik met de trein reizen. Ik moest mijn saldo aanvullen om te kunnen reizen. Op dat moment was het apparaat defect dus ik kon niet opwaarderen. Ik ben toen naar de trein gelopen en daar stonden twee personen van de ns met een geel jasje. Één van hun heb ik aangesproken om mijn situatie uit te leggen. Want ik moest die trein hebben om naar werk te gaan.

De meneer van ns zei dat hij wel een boete moest uitschrijven als ik mee wou reizen. Ik dacht bij mezelf van nou een boete van 35 laat dan maar zitten. Maar voordat ik nee kon zeggen zei de meneer van ns kom stap maar in jongen je moet naar werk. Ik schrijf een boete uit maar zet het er wel bij dat je het netjes heb gemeld en zodra je dan de acceptgiro binnen krijgt moet je bellen naar ns en die kunnen dan de boete kwijtschelden en hoef je alleen de reiskosten van 6 euro te betalen.

Ik vond dat echt een super net gebaar en was ook heel tevreden over zijn beslissing.

Maar nu komt mijn klacht want tot 8 april heb ik nooit een brief binnen gekregen en ik dacht wat duurt het lang en ik dacht misschien is het intern al opgelost. Dat was dus niet het geval. Op 8 april kreeg ik opeens een acceptgiro met bericht dat ik al eerder een acceptgiro heb gehad en niet heb betaald en is er nu dus 10 euro bij op gekomen dus nu moet ik 16 euro betalen.

Twee dingen vind ik raar. Ten eerste dat ik nooit eerder een bericht heb gehad over de boete en ook niet eerder een acceptgiro heb gehad. Ten tweede dat ik helemaal niet heb gebeld over de boete om de situatie uit te leggen zodat de boete kwijtgescholden kon worden. De boete is dus al door iemand kwijtgescholden zonder dat ik daar voor hoefde te bellen.

Ik heb dus gebeld met ns over hoe dat kan en waarom ik eerder geen brief heb gehad want dan had ik natuurlijk gebeld om de boete kwijt te laten schelden. Want ik vond het raar dat het bedrag is verhoogd met 10 euro. Die mevrouw zei dat ns al eerder een acceptgiro hadden gestuurd. Maar ik legde haar het verhaal uit en hoe het kan dat de boete en alles al is kwijtgescholden. Ze zei dat het dus al was opgelost. Ik zei dus dat ik nooit een bericht van ns heb gekregen. Maar het kwam er dus op neer dat ik maar gewoon moest betalen. En heeft ze de telefoon opgehangen. Lekkere klantenservice is dat dan. Zeer ontevreden over deze werkwijze aam de telefoon want ze kunoen blijkbaar niks aan de telefoon oplossen.

Als de verhoging van 10 euro word teruggenomen en ik alleen de reiskosten hoef te betalen die ik ook heb gemaakt.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 09 mei 2016 om 08:48 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Gjanavu