Klacht: Ongepaste benadering door medewerker (dhr. Tobias) Klantenservice Vodafone

op 01 april 2013 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Als trouwe klant van Vodafone met enkele lopende mobiele abonnementen werd ik verrast door de hoge rekeningen van de maanden februari en maart 2013. Het betreft hier het mobiele nummer dat in gebruik is bij onze dochter. De klacht hierover zal ik separaat aan dit schrijven op deze site plaatsen. Waar het mij nu vooral om gaat is de manier zoals ik te woord ben gestaan door de heer Tobias van de afdeling Klantenservice. In een telefoongesprek waar uiteindelijk onze meningen niet met elkaar overeen kwamen, dat kan natuurlijk, heeft hij ten eerste insinuaties gemaakt dat ik in het verleden bij een andere klachtmelding over een factuur een medewerker van dezelfde afdeling heb gechanteerd met het beëindigen van mijn lopende contracten, waardoor zij het bedrag gecrediteerd heeft. Ten tweede gooit “de heer” Tobias midden in het gesprek met mij de hoorn op de haak.
Wat het eerste punt betreft:
In het gesprek dat ik gevoerd heb op 9 aug. 2012 met de medewerkster van Vodafone (mevr. Ingrid), heeft zij , nadat zij mijn klacht had aangehoord, een coulance regeling voorgesteld. Zie mijn aangetekende brief van 16 aug. 2012 gericht aan de afdeling Special Services. Dit gesprek verliep normaal zoals m.i. volwassen personen met elkaar dienen te communiceren. De heer Tobias zegt “inhoudelijk maar niet letterlijk”: Dat uw dreigen met het stopzetten van uw abonnementen bij mijn collega wel succes heeft gehad is fijn voor u, maar bij mij lukt dat niet”.
Wat het tweede punt betreft:
Ik dacht met de heer Tobias iemand van Vodafone te spreken die op de afdeling KLANTENservice werkt. Mij is geleerd dat het op de haak gooien van de telefoon midden in een gesprek, niet netjes is. Ook al zijn de meningen niet gelijkluidend. Het éénzijdig beëindigen van een telefoongesprek met een trouwe, vaste klant, doe je gewoonweg niet. En zeker niet als deze klant al jarenlang zijn betaalverplichtingen naar Vodafone netjes nakomt, en in het gesprek op een nette manier alleen om opheldering en verduidelijking vraagt. Meneer Tobias, U moet nog veel leren hoe u echt om moet gaan met klanten!!

De klacht over de facturen zal ik separaat op deze site plaatsen. Mijn klacht gaat nu over de (hondsbrutale) manier zoals de heer Tobias ons telefoongesprek beëindigd heeft. Als ik brutaal, onbeschoft, schreeuwerig enz. in het telefoongesprek zou zijn geweest, dan had de heer Tobias m.i. alle recht gehad om op deze manier het gesprek te beëindigen. Echter; ik probeerde op een nette manier tot een oplossing te komen, maar het enige wat de heer Tobias aangaf was dat het probleem bij ons lag. Tot verdere zinvolle uitleg kwam hij niet. Persoonlijk zou ik nooit de telefoon op de haak leggen. Op deze manier toon je m.i. je eigen zwakte . Temeer als ik op een afdeling Klantenservice zou werken.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vodafone

Heeft op 22 april 2013 om 10:57 geantwoord

Klant bedankt voor de opmerkingen en aangegeven dat feedback welkom is.

Alle klachten die gemeld zijn door Robser2