Klacht: Ongehoord onbeleefd gedrag van con

op 30 mei 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Tijdens de treinreis van Schiphol zondag 29 mei, van Schiphol naar Brussel/Antwerpen, nummer 9240, 13.07, heeft de conducteur zeer onbeleefd gedrag vertoond. Mijn engelstalige collega/vriendin had via haar credit kaart 2 kaartjes gelocht voor betreffende treinreis. Voor haarzelf en haar moeder, die Iraanse is, en als toerist een aantal weken op bezoek komt. Beide kaartjes stonden op haar naam. Volgens de conducteur was dit niet juist en moest er een nieuw ticket gekocht worden voor haar moeder. Dat zou 40 Euro kosten. Maar dan wilde mijn collega/vriendin op haar telefoon laten zien dat er wel degelijk 2 kaartjes aanwezig waren. Direct werd de conducteur (import Nederlander) zeer ongeduldig en onbeleefd en dat hij er niks mee te maken had. En dat ze gewoon een nieuw kaartje moest kopen. Een andere passagier vroeg de conducteur ook om enig geduld waardoor die ook werd afgesnauwd! Nadat er een nieuw kaartje was gekocht, vroeg mijn vriendin om de naam van de conducteur, die daarop direct wegsnelde! Het feit dat er een nieuw kaartje gekocht moest worden is nog niet het grootste issue, maar dat 2 toeristen zo behandeld worden, waarvan een voor de eerste keer in Nederland, is ronduit schokkend!! Ik schaamde mij als Nederlander ervoor dat buitenlanders zo behandeld worden!!! Fijne aankomst in Nederland! Uiteraard ga ik uitzoeken hoe ik dit verder kan escaleren en dat er gepaste maatregelen tegen deze conducteur worden genomen! Vriendelijke groeten, Michel Wandel

Gewenste Oplossing:

Ten eeste denk ik dat het aanschaf van een nieuw ticket onjuist is en niet relevant. Er is immers voor 2 tickets betaald, Een terugbetaling van het extra ticket is daarom wenselijk.

Ten tweede is een verontschuldiging van de betreffende conducteur wel op zijn plaats. Echt ongehoord, zon gedrag. En hij mag van geluk spreken dat ik er niet bij was!

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 15 juni 2016 om 07:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door michelwandel