Klacht: Niet kunnen mee profiteren van acties

op 26 april 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Klant sinds 2013.
In 2015 ben ik verhuisd en heb ik mijn variabelen contract overgezet naar een vast contract op het nieuwe adres.
Dit heb ik telefonisch geregeld bij Essent.
Essent doet bij nieuwe contracten aan acties. Behalve als je het dus telefonisch regeld. En nu blijkt ook nog dat ik aan een contract vast zit van 5 jaar. Waar ik van schrok.

Dit alles werd mij even duidelijk gemaakt bij een consulent in de mediamarkt.
Die mij adviseerde dan toch zelf even de klantenservice te bellen. Maar ook die mensen kunnen er helemaal niet meer aan doen.

Dot is eigenlijk gewoon schandalig. Het is mij nooit verteld toen door Essent over die lopende acties. Dat je het beste even online kunt kijken. Omdat je dan nog 175 euro terug krijgt. Nu kunnen ze er niets meer aan doen wordt er verteld.

Dus eigenlijk ben je een dief van je eigen portemonnee door netjes Essent te bellen en het direct bij hun te regelen.
Tip voor iedereen die naar Essent over gaat. Niet telefonisch regelen.

Er wordt niets meer voor je geregeld achteraf terwijl zij juist de mensen zouden moeten zijn die je goed informeren.

Als zij hun service er in verbeteren naar andere mensen toe. En mij als nog in tegemoet komen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 26 april 2017 om 14:08 geantwoord

Beste,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Excuses voor de late reactie.

Op 31 juli 2015 hebben wij u gebeld voor een overeenkomst op uw adres. In dit gesprek is de overeenkomst duidelijk met u besproken.
Op 3 augustus hebben wij een bevestiging per email verstuurd van de overeenkomst. Hierin staat alle informatie over de overeenkomst alsmede de looptijd van de overeenkomst. Tevens staat er in dat u wettelijk 14 dagen bedenktijd heeft om het contract te annuleren. Wij hebben in deze periode geen bericht van u ontvangen en de overeenkomst is ingegaan per 17 augustus 2015. Wij hebben hierdoor een rechtsgeldig contract met u.

Wij kunnen dit contract niet zonder boete wijzigen. Wanneer u toch een andere overeenkomst wilt aangaan kunt u de overeenkomst openbreken. De boete die hiervoor staat is 125 euro per product. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met onze klantenservice.

Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan horen we dit graag van u.

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Heeft op 26 april 2017 om 20:21 geantwoord

Ze doen niets aan het probleem. Ook niet om het in de toekomst te voorkomen bij andere mensen

Bericht van Essent

3 maanden geleden - Beste, Ik begrijp dat u dit vervelend. Als u twijfels had over het contract dan was er de mogelijkheid om hiervan af te zien in de bedenktijd. We hebben toen niets van u vernomen en daardoor is het contract van start gegaan. De mogelijkheid blijft staan als u het contract wenst open te breken. Hier brengen wij wel een boete voor in rekening. Met vriendelijk groet, Rick Essent klantenservice Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door monicaturk@telfort.nl