Klacht: Nalatigheid bij bezorgen

op 12 september 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Begin augustus heb ik via bol.com ene fotolijst besteld. Deze zou door DPD geleverd worden. Bevestigingsmail gekregen met daarin de datum en het geschatte tijdstip van bezorgen. Vervolgens de hele dag thuis zitten wachten om aan het einde van de dag een mailtje te krijgen met daarin “helaas hebben wij uw pakket niet kunnen bezorgen”. Dit heeft zich tot 3x toe herhaald voordat ik er achteraan ging bellen. Mijn pakket bleek bij een pick up point te zijn gebracht. Vervolgens een officiële klacht ingediend bij DPD waar ik binnen twee werkdagen een reactie op zou krijgen, deze is echter nooit gekomen. Bol.com gebeld en die heeft ervoor gezorgd dat er via een “collection request” het pakket alsnog bezorgd zou worden. Dit is per mail op 218 jl. door bol.com bevestigd. Vervolgens nooit meer iets van een verzorgingsinstelling vernomen. Klantenservice van DPD herhaaldelijk gebeld (tegen een tarief van 50cpm!). Hier werd ik helaas, vaak nogal op brutale wijze, afgepoeierd en kon er niets voor mij gedaan worden. Vandaag, 129, weer contact gehad met bol.com waarbij mij per mail medegedeeld dat na een wederom ‘mislukte’ bezorgpoging van DPD op 218 in de avond, mijn pakket retour is gezonden. Dit terwijl ik geen gebruik heb genaakt van mijn retourrecht en bovendien nog geen geld op rekening heb gekregen.

Ik ben pas tevreden als mijn pakket succesvol bezorgd is en ik een reactie heb gekregen op mijn officiële klacht bij dpd.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 13 september 2018 om 20:22 geantwoord

Hallo Arthur,
Dit is natuurlijk een behoorlijk vervelend verhaal. Ik wil je vragen om in dezen contact op te nemen met Bol.com. Zij kunnen een claimonderzoek indienen bij DPD, zodat er uitgezocht kan worden wat er misgaat. Dit is namelijk niet wat je van DPD mag verwachten. Het feit dat je zolang moet wachten voordat je een collega aan de telefoon krijgt en dan niet netjes te woord wordt gestaan, verdient geen schoonheidsprijsje. Gelukkig kost het bellen naar de Customer Service 0.50 cent per gesprek in plaats van 0.50 cent per minuut. Dat is in dit geval dan ook het enige voordeel. Mijn welgemeende excuses voor de gang van zaken.
Desondanks wens ik je een fijne avond.
Groeten, Shirley

Heeft op 15 september 2018 om 12:25 geantwoord

Dit is totaal geen oplossing, deze Shirley heeft mij ook al menig keer via Facebook doorverwezen naar bol.com en zegt dat ze verder niets kan doen. Ik wil dat DPD dit gaat oplossen, iemand telefonisch contact met mij opneemt over deze klacht en bovendien een terugkoppeling hoe het staat met mijn officiële klacht ingediend bij DPD zelf. Ik ben met deze oplossing totaal niet geholpen, sterker nog ik wordt op dezelfde manier afgepoeierd als via FB of telefonisch.

Alle klachten die gemeld zijn door Arthur@DPD