Klacht: Mobiel.nl geeft bijzonder welkomcadeau

Welkomcadeau op 22 augustus 2023 over Mobiel.nl in de categorie Mobiele Telefonie

Voor mij en mijn kinderen een mooie aanbieding besteld 10GB data en een gratis telefoon Redmi note 12 voor 9 euro p/m. 2 van de 3 abonnementen werden goedgekeurd, bij de derde wilde men een uittreksel van het geboorte register… nadat ik al zoals gebruikelijk, mijn rijbewijs had getoond, 0,01 cent betaling én reiskosten had voldaan dat allemaal van MIJN bankrekening was afgetrokken. Op hun website stond duidelijk te lezen dat er voor dit abonnement geen kredietcheck wordt gedaan door Lebara.
Maar ze gaven Lebara de schuld, en vertelde dat Lebara dit eiste om fraude te voorkomen, gezien het feit dat ik al 2 abonnementen had aangevraagd. Bij navraag bij Lebara bleek daar niets van waar, daar een rijbewijs, Europees ID of Passport rechtsgeldige ID bewijzen zijn, en dat men juist zeer blij met mijn klandizie!
Mobiel.nl, hoe verzin je het om een klant die maar liefst 3 goedkope abonnementen wil afsluiten, het betuttelende, verzoek tot aanleveren van een uittreksel, als welkomscadeau te geven? Nu zit een van ons drieën zonder abonnement.. (Een uittreksel kost trouwens 2 weken wachttijd bij het gemeentehuis en kost meer dan een maandtermijn van dit voordelige abonnement)
Toen even een aanvraag gedaan bij hun concurrent voor dezelfde deal. Deze werd (ook door Lebara) zoals verwacht wel gewoon zonder vragen goedgekeurd.
Mobiel.nl zet niet alleen ons gezin voor gek maar ook Lebara door onxxxn te verkopen en schijnbaar een rijbewijs, Europees ID of passport niet erkent. Het is trouwens zo dat een uittreksel bedoelt is om een ID aan te vragen en geen mobiel telefoonabonnement.
Mobiel.nl nooit meer, gewoon naar hun collega.. daar stellen ze geen onwettelijke eisen hebben ze respect voor hun klanten en maakt het niet uit of je 1 abonnement van 30 euro besteld of 3 van 9 euro…… Om fraude te voorkomen zeggen ze dan.

Contract alsnog goedkeuren

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mobiel.nl over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mobiel.nl in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mobiel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mobiel.nl

Heeft op 30 augustus 2023 om 11:08 geantwoord

Beste Folt Room,

Wat vervelend dat je een slechte ervaring hebt gehad bij ons, dit is uiteraard niet de bedoeling en bieden hier onze excuses voor aan.

Helaas komt het regelmatig voor dat er fraude wordt gepleegd en dit is vaak het geval als er meerdere dezelfde abonnementen worden besteld met een nieuw telefoonnummer. Om dit te voorkomen hebben we in het algemeen met de providers afgesproken om in zulke gevallen een extra check te doen doormiddel van een uittreksel BRP.

Helaas is dit in jouw geval niet helemaal duidelijk gecommuniceerd, hiervoor nogmaals onze excuses.

Het team van Mobiel.nl

Welkomcadeau

Heeft op 30 augustus 2023 om 13:20 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Wat een prietpraat zeg! De provider weet van niets, iik heb meerdere mensen gesproken bij de provider! Jullie liegen alles aan elkaar. En dat er niet goed gecommuniceerd werd is onzin er werd prima gecommuniceerd, maar jullie stellen onwettige eisen. Gezien het antwoord wat jullie hier op geven,duidt niet op spijt, en gaan jullie hier gewoon mee door. Stop hiermee. Mensen om een uitreksel vragen terwijl er al 3 beveiliging verificaties zijn gedaan? Kinderachtig en zielig. Jullie hebben er schijnbaar niets van geleerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Welkomcadeau