Klacht: Abonnement met nummerbehoud niet goed verwerkt

op 19 juni 2019 over Mobiel.nl in de categorie Mobiele Telefonie

Op 20-03-2019 heb ik via Mobiel.nl een t-mobile abonnement afgesloten. Ik wilde graag mijn Lebara nummer meenemen naar T-mobile. Het T-mobile abonnement is daarom afgesloten met nummerbehoud.

Er werd geadverteerd dat het Lebara abonnement automatisch zou worden opgezegd wanneer de aanvraag met nummerbehoud zou zijn verwerkt. Het Lebara abonnement (maandelijks opzegbaar) is tot op heden (juni) nog steeds niet opgezegd en krijg ik nog steeds facturen binnen (April, Mei) voor een mobiel nummer dat in Maart is overgedragen naar mijn T-mobile abonnement en hedendaags niet meer eigendom is van Lebara.

Het is mij een dan ook raadsel waarom Lebara nog steeds facturen aanmaakt voor dit mobiele nummer. Op facturen April en Mei staat nog steeds het nummer dat al sinds Maart is overgedragen aan T-mobile. het Lebara simkaartje Is per 27-03-2019 niet meer werkend en is dan ook inactief.

Volgens Mobiel.nl had het opzeggen een automatisch process moeten zijn, alleen is er waarschijnlijk iets mis gegaan.

Ik ben al sinds April met Lebara aan het mailen (20). In de mails leg ik de situatie uitgebreid en duidelijk uit. Op een of andere manier wilt Lebara de mail niet lezen of kunnen ze niet lezen. Ik krijg antwoorden waar ik helemaal niets mee kan en opgelost wordt het niet.

Ik schijn volgens Lebara eerst alle openstaande facturen (April, Mei) te moeten betalen alvorens het abonnement kan worden opgezegd. Ik heb inmiddels al tientallen keren uitgelegd dat dit per 27-03-2019 al automatisch opgezegd had moeten worden en dat ik niet ga betalen voor spookfacturen voor een nummer dat al sinds Maart aan T-mobile is overgedragen.

Ik heb inmiddels ook al in een tijdsbestek van 1 maand 3 brieven gestuurd in de hoop dat iemand van Lebara de tijd neemt naar mijn verhaal te luisten en op te lossen. Tot op heden geen reactie...

Met de klantenservice van Lebara valt niet te praten en oplossen doen ze niet. Ik heb het abonnement via Mobiel.nl afgesloten en er wordt geadverteert dat met nummerbehoud het oude abonnement automatisch zal worden opgezegd, wat niet is gebeurd.

Ik zou graag willen dat Mobiel.nl dit probleem voor mij oplost.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mobiel.nl over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mobiel.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mobiel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mobiel.nl

Heeft op 20 juni 2019 om 11:20 geantwoord

Beste Manling,

Bedankt voor het plaatsen van je review.

Naar aanleiding van je review hebben wij de situatie bekeken en zien dat het te behouden telefoonnummer inderdaad op 27-03-2019 is overgezet naar T-Mobile. Hierbij zou het abonnement bij Lebara automatisch opgezegd moeten zijn, maar het lijkt erop dat er bij Lebara iets verkeerd gaat. We willen je vragen de ontvangen facturen van Lebara te sturen naar backoffice@mobiel.nl, zodat wij jou kunnen helpen om te kijken waar het fout gaat.

Het team van Mobiel.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Manling